کد خبر: ۹۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سناتور برنی ساندرز، یکی از نامزدهای در حال رقابت حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری آمریکا، جزئیات طرحی را اعلام کرده است که هدف آن پیش رفتن آمریکا از مرحله «لایحه مراقبت‌های پرداخت‌پذیر» (لایحه مراقبت‌های بهداشتی اوباما) به سوی یک برنامه ملی مراقبت‌های بهداشتی همگانی است که در طول دهه آینده هزینه‌ای حدود 13/8 تریلیون خواهد داشت و برای تامین این هزینه افزایش شدید مالیات‌ها به‌خصوص مالیات‌ها از ثروتمندترین آمریکاییان ضرورت خواهد داشت.

 به گزارش شفا آنلاین،   ساندرز که در مناظره‌های درون‌حزبی با نامزد دیگر حزب دموکرات، هیلاری کلینتون،‌ وزیر خارجه سابق، تحت فشار قرار گرفته بود که برنامه عملی خود برای تحقق اهداف اعلام‌شده‌اش برای مراقبت‌های بهداشتی را اعلام کند، جزئیات طرح پیشنهادی خود را منتشر کرد. اصلاحات نظام بهداشتی به موضوع بسیار بحث‌برانگیزی در مبارزات انتخاباتی برای تعیین نامزد حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل شده است.


کلینتون از ساندرز به خاطر پیشنهادش برای تکمیل لایحه مراقبت بهداشتی اوباما انتقاد می‌کند و ساندرز اصرار دارد که باید کار بیشتری انجام شود تا به شمار تخمینی 29 میلیون آمریکایی که هنوز تحت پوشش بیمه نیستند، یاری رسانده شود. کنگره آمریکا، ازجمله بسیاری از اعضای دموکرات آن، ایده ایجاد یک برنامه ملی بهداشتی مانند نظام‌های بهداشتی کانادا و بریتانیا را در مذاکرات بر سر «لایحه مراقبت‌های پرداخت‌پذیر» در دور اول ریاست‌جمهوری اوباما رد کرد.


اما ساندرز سال‌هاست اصرار دارد که باید یک نظام «تک پرداختی» یا «مدیکر برای همه» در ادامه راه روسای جمهور دموکرات پیشین ازجمله فرانکلین روزولت و هری ترومن به اجرا درآید. بر اساس این رویکرد همه آمریکایی‌ها مستحق دریافت پوشش مراقبت بهداشتی خواهند شد، شبیه مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالایی که برنامه مدیکر برای افراد سالمندان فراهم می‌کند. درحالی‌که منتقدان، این رویکرد را بسیار پرهزینه و دست‌وپاگیر می‌دانند،‌ ساندرز معتقد است که اجرای این طرح در درازمدت با حذف ناکارآمدی‌ها و نرخ‌های بالای شرکت‌های بیمه‌های خصوصی و فراهم کردن امکان پایین آوردن قیمت داروها در چانه‌زنی دولت در معاملات با شرکت‌های داروسازی درنهایت باعث تریلیون‌ها دلار صرفه‌جویی خواهد شد.Fisca- times


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: