کد خبر: ۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر تجاری سازی دانش فنی محصولات این موسسه با بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، «حمید کهرام» در هفتمین نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی برای بررسی روش های تجاری سازی محصولات این موسسه گفت: امروز موسسه رازی پس از 90 سال فعالیت تحقیقاتی و تولیدی به مرحله ای رسیده است که باید تا 10 سال آینده از طریق تحقیق و توسعه (آر.اند.دی) یا شرکت های دانش بنیان به تولید فناوری های نوین پرداخته و آنها را واگذار کند تا محصولات تازه در این شرکت ها تولید شود.
وی اضافه کرد: برای انتقال فناوری محصولات کنونی پیگیری هایی برای جذب سرمایه بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت این بخش انجام شده است.
کهرام تاکید کرد تجهیزات و ساختمان های کنونی جوابگوی تولید آینده این موسسه نیست و باید از سرمایه بخش خصوصی برای تولید بهره برد.
به گفته وی، تولید واکسن در ایران صنعتی قدیمی و از نظر فناوری بسیار پیشرفته است؛ به عبارتی تولید این محصول به طور کامل بومی شده و قابل انتقال به بخش خصوصی است.
کهرام افزایش کیفی و کمی تولید واکسن را مستلزم جذب سرمایه بخش خصوصی دانست و به درخواست کشور هندوستان برای انتقال فناوری واکسن انسانی ام.ام.آر (سه گانه سرخک، سرخجه و اوریون) اشاره کرد.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در یک سال و نیم گذشته نشست های گوناگونی با هدف بررسی چشم انداز آینده موسسه رازی تشکیل شده و قرار است شرکتی وابسته به دانشگاه صنعتی شریف، در ترسیم این چشم انداز با موسسه همکاری کند.
کهرام اعلام کرد تا پایان امسال نتایج 50 نشست برگزار شده با این شرکت، در قالب پنج گزارش اصلی تدوین خواهد شد.
موسسه واکسن و سرم سازی رازی در سال 1304 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و سالیانه سه میلیارد دز واکسن تولید و عرضه می کند که تولیدات این موسسه با دیگر کشورهای جهان از نظر کیفی قابل رقابت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: