کد خبر: ۹۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده یا CDC در هشداری، زنان باردار را در هر تریمستری از سفر به 14 کشور و منطقه در آمریکای جنوبی و مرکزی برحذر داشت، مناطقی که ویروس زیکا گسترش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،این عفونت ویروسی در زنان باردار با تولد نوزادان مبتلا به میکروسفالی مرتبط دانسته شده است.   که به این هشدار سطح 2 هشدار مسافرت را داده، به زنانی که قصد باردار شدن دارند، توصیه می‌کند پیش از مسافرت به این مناطق با پزشک خود مشورت کنند.

اگر هم باردار شدند و به مناطق مذکور سفر کردند، احتیاط‌های سختگیرانه را رعایت کنند تا از نیش پشه‌ها در امان باشند. این 14 کشور و منطقه عبارتند از برزیل، کلمبیا، السالوادور، گویان فرانسه، گوآتمالا، هائیتی، هندوراس، مارتینیک، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، سورینام، ونزوئلا، و مشترک‌المنافع پورتوریکو.

       ین مرکز معتقد است که مشکل زیکا، یک مشکل نسبتا جدی است، زیرا شواهد روزافزونی در دست است که ارتباطی میان این ویروس و میکروسفالی وجود دارد. بنابراین باید هرچه زودتر افراد را از این خطر آگاه کرد.

       ویروس زیکا، به جز میکروسفالی، اغلب بیماری‌ای ایجاد نمی‌کند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته یا قربانیان را از پای درآورد. تقریبا یک‌پنجم بیماران مبتلا به این ویروس علایمی را مانند تب، راش، درد مفاصل و کنژکتیویت پیدا می‌کنند. علایم اغلب خفیف بوده و حداقل چند روز تا یک هفته طول می‌کشند. تاکنون واکسنی برای پیشگیری از آن ابداع نشده یا دارویی برای درمان آن در دسترس نیست.

       از میان 14 کشور و منطقه‌ای که در این بیانیه آمده، برزیل با بیشترین مشکل روبرو است. CDC می‌گوید مقامات سلامت در برزیل، در فاصله اکتبر 2015 تا ژانویه 2016، تعداد 3500 مورد میکروسفالی را یافته‌اند که بعضی شدید و کشنده بوده است. این تعداد، نشان از افزایش قطعی موارد میکروسفالی دارد، هرچند بیشتر از بروز نرمال میکروسفالی در برزیل نیست.

       تعیین اساس این وضعیت در برزیل مشکل است و حتی نیمی از موارد گزارش شده هم افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

Medpage Today

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: