کد خبر: ۹۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفاآنلاین :اقتصادی >اجتماعی >روند هدفمندسازی یارانه ها در سال های آینده هم ادامه می یابد و قیمت ها "اصلاح" می شود.

به گزارش شفاآنلاین، در لایحه برنامه بودجه سال 95 که رئیس جمهور آن را امروز به مجلس ارائه کرد، مبلغ یارانه های نقدی همانند سال 94 تعیین شده است.

بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه، دولت تا سال 99 هدفمندسازی یارانه ها را ادامه می دهد و طبق برنامه بودجه سال 95 دولت می تواند 48 هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی و "اصلاح" قیمت ها را به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص دهد. این رقم در سال 94 هم 48 هزار میلیارد تومان بود.

در تبصره 14 لایحه بودجه 95 آمده است:
 "در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها  مصوب 15/10/1388 به دولت اجازه داده می شود در سال 1395 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال و ردیف های یارانه ای این قانون با استفاده از انواع روشهای پرداخت نقدی و غیر نقدی به خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید."

در برنامه ششم توسعه نیز، به دولت اجازه داده شد؛ قیمت آب و حامل های انرژی و سایر کالاهای و خدمات یارانه ای را با رعایت ملاحضات اجتماعی و اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات، بتدریج تا پایان 1399 با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح کند و از منابع حاصل به صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، بهره وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی و حمایت های اجتماعی از خانواده های نیازمند و تامین هزینه های جاری و سرمایه گذاری شرکت های ذی ربط در چارچوب بودجه های سالانه استفاده کند.

درباره جزئیات و نحوه پرداخت یارانه ها تصمیمی گرفته نشده است، اما مسئولان اعلام کرده اند در نحوه پرداخت یارانه های نقدی تغییراتی ایجاد می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: