کد خبر: ۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>سلامت>محققان در بررسی‌های خود که نتایج آن در مجله The LanceNeurology منتشر شده، به این نتیجه رسیدند دارویی که معمولا در بیماران مبتلا به دمانس تجویز می‌شود، می‌تواند کلید کمک به بیماران پارکینسونی باشد تا از افتادن‌های ناتوان کننده در آنها جلوگیری شود.
به گزارش شفا آنلاین،این مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا به پارکینسون که با داروی خوراکی ریواستیگمین rivastigmine درمان می‌شوند، در مقایسه با بیمارانی که پلاسبو دریافت کردند، 45 درصد کمتر احتمال دارد که زمین بخورند و موقع راه رفتن به‌طور قابل توجهی استوارتر قدم برمی‌داشتند. محققان بریتانیایی این مطالعه می‌گویند: «ما تقریبا می‌دانیم که ریواستیگمین با پیشگیری از شکسته شدن استیل‌کولین، به درمان دمانس کمک می‌کند.

 این مطالعه برای نخستین‌بار نشان می‌دهد که داروی مذکور می‌تواند باعث بهبود نظم، سرعت و تعادل در راه رفتن شود. این یک دستاورد واقعی در کاهش خطر افتادن در بیماران مبتلا به پارکینسون است.» محققان در این مطالعه، 130 فرد مبتلا به پارکینسون را بررسی کردند که در سال گذشته دچار زمین خوردن شده بودند. نیمی از افراد تحت درمان با کپسول‌های ریواستیگمین و نیمی دیگر با پلاسبو، به مدت 8 ماه، درمان شدند. نتایج نهایی حاکی از آن بودند که کپسول‌های ریواستیگمین، دارویی که پبش از این هم در دسترس قرار داشته، شاید بتوانند اندیکاسیون درمانی دیگری هم به غیر از درمان دمانس پیدا کنند و ما را یک قدم نزدیک‌تر به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی این دسته از بیماران و یافتن درمان‌های بهتر برای آنها کرده است.

       پارکینسون، بیماری‌ای است که نزدیک به 7 میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است. 70 درصد از این بیماران حداقل سالی یک بار زمین خوردن را تجربه می‌کنند و بیش از یک‌سوم این تجربیات تکرار می‌شود. نتیجه آن هم چیزی جز شکستگی، استخوان‌های شکسته و بستری در بیمارستان نیست. بیماران مبتلا به پارکینسون که دچار دژنراسیون در سلول‌های عصبی تولیدکننده دوپامین هستند، سطح کمتری از استیل‌کولین را هم نشان می‌دهند، به این ترتیب ایجاد تمرکز در حین راه رفتن برای آنها بسیار مشکل خواهد شد.
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: