کد خبر: ۹۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس جمعیت هلال احمر ایران با توجه به اعلام قطع رابطه سومالی با کشورمان از کمک‌های مردمی ایران به نیازمندان سومالی که نیمی از آنها در کشور کنیا پناهنده هستند، خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، در پی اختلافات بین ایران و عربستان در پی اعدام شیخ نمر و حمایت برخی از کشورهایی مانند بحرین، جیبوتی، قطر، امارات و سودان از فرافکنی‌های عربستان در اقدامی جدید کشور سومالی نیز؛ قطع رابطه با کشورمان را اعلام کرده است.

در این رابطه و با توجه به کمک‌های مردمی ایران به نیازمندان سومالی که چندین سال است ادامه دارد؛ سیدامیرمحسن ضیائی استرآبادی - رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره سرنوشت ادامه این کمک‌ها براساس پروژه بین‌المللی ایران با همکاری فدراسیون صلیب سرخ جهانی به تسنیم گفت: این قرارداد چهارجانبه بین فدراسیون صلیب سرخ جهانی، صلیب سرخ کنیا و هلال احمر ایران و سومالی است و توسط فدراسیون صلیب سرخ جهانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مبلغ اندکی از این کمک‌ها به فدراسیون صلیب سرخ جهانی پرداخته شده است و همچنین نیمی از خانواده‌های سومالی پناهندگان مقیم در کنیا هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: بنابراین بعید است قطع رابطه سومالی با ایران تاثیری روی این پروژه بین‌المللی و کمک به نیازمندان سومالی داشته باشد. 

ضیایی خاطرنشان کرد: ضمناً پول مستقیم پرداخت نمی‌شود بلکه به صورت پروژه‌های توانمند‌سازی عملیاتی می‌شود تا بتوان این نیازمندان را از گرسنگی طولانی مدت نجات داد. تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: