کد خبر: ۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن اعلام ٢٣٠ مورد فرزندخواندگی در تهران طی ٩ماهه اول امسال اظهار کرد: درحال‌حاضر هزارو ٦٠٠ زوج در نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

به گزارش شفا آنلاین،  دلبری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چهار شیرخوارگاه در سطح استان، کودکان صغر تا شش سال را پذیرش می‌کنند، گفت: در طول ٩ ماه گذشته ٥١٠ کودک به شیرخوارگاه‌ها معرفی شده‌اند که به‌طور میانگین ٥٧ نفر در ماه است. وی ادامه داد: از این تعداد ٢٨ درصد به علت اعتیاد والدین، ٣٤,٥درصد به علت رهاشدن در سطح جامعه، ١٠.٥ درصد به علت متارکه والدین، ٧.٥ درصد به علت حضور والدین در زندان، ٧.٦ درصد به علت فوت والدین، ٦.٣ درصد به علت عدم توانایی در نگهداری، سه‌درصد به علت کودک‌آزاری و ٢.٥ درصد به علت عدم توانایی مالی والدین به این مراکز سپرده شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه همچنین از این تعداد ١٩ کودک مبتلا به اچ‌آی‌وی مثبت و ١٠ کودک مبتلا به هپاتیت بوده‌اند، اظهار کرد: بیش از ٧٠ درصد این کودکان بدسرپرست هستند. وی درباره میزان تقاضای فرزندخواندگی در ٩ ماهه اول امسال گفت: در سال ٩٣، ١٤٢ مورد فرزندخواندگی داشتیم اما در سال ٩٤، تاکنون به ٢٣٠ مورد رسیده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال این رقم را به ٣٣٠ مورد برسانیم. دلبری ادامه داد: اکنون هزارو ٦٠٠ زوج در نوبت دریافت فرزند هستند.

جلسات مختلفی با قوه قضائیه و دادستانی به‌منظور احصای چالش‌ها و رفع موانع داشته‌ایم که بخشی از این مشکلات هم حل شده است. مدیرکل بهزیستی استان تهران با اعلام این خبر که سه مورد تقاضا از سوی دختران مجرد برای فرزندخواندگی وجود داشت، گفت: یک مورد انجام شده است، یک پرونده در دست بررسی است و یک متقاضی نیز در نوبت است.

دلبری همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات دریافت فرزند از مبادی غیرقانونی است، گفت: ١٥٠ خانواده از این طریق کودکی را به‌عنوان فرزند پرورش داده‌اند که کارگروهی در شعبه ٢٣٧ قوه قضائیه تشکیل شده تا این خانواده‌ها بتوانند روال قانونی فرزندخواندگی این کودکان را طی کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی معتادان متجاهر اشاره و اظهار کرد: در ٣١ شهریورماه در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درباره استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی میان‌مدت بهزیستی موسوم به مراکز ماده ١٥ تصمیم‌گیری شد و بهزیستی استان تهران با ظرفیت سه‌‌هزارنفری ١٨٦ کمپ ماده ١٥ برای ساماندهی معتادان متجاهر پای کار آمد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه از این معتادان جمع‌آوری‌شده ٦٠ درصد دارای سابقه ترک اعتیاد بودند و ١٧ درصد سابقه کیفری داشتند، گفت: در مجموع طی ١٠ مرحله سه‌هزارو ٥١٣ نفر، جمع‌آوری شدند که دوهزارو ٧٤٠ نفر را در مراکز ماده ١٥ ساماندهی کردیم، ٦٧١ نفر به سامان‌سراهای شهرداری ارجاع شدند و حدود صدنفر اتباع خارجی بودند. براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد از این جمعیت، هزارو ٦٧ نفر کارگر ساده هستند، ٨٩١ نفر دارای تخصص و حرفه و ٨٧١ نفر بی‌کار بودند.شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: