کد خبر: ۹۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>اجتماعی>پس از توهین آشکار نشریه یالثارات به معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و اعلام شهیندخت مولاوردی مبنی بر شکایت از این رسانه، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از رسیدگی به تخلف این رسانه خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص انتشار مطلب توهین‌آمیز نسبت به معاون امور زنان رئیس‌جمهوری در یکی از هفته‌نامه‌ها و اقدامات وزارت ارشاد دراین‌خصوص، بیان کرد: این موضوع قرار است در جلسه آینده هیأت نظارت بر مطبوعات بررسی و رسیدگی شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این هفته‌نامه تاکنون سه بار با تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات به دلیل تخلفات توقیف شده و با توجه به این مسئله امکان دارد در جلسه آینده، این هفته‌نامه به دلیل این تخلفات با تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شود.

 همچنین نزدیک ‌هزار نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با اعلام حمایت از شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده، خواستار حمایت رئیس‌جمهور از ایشان شدند.

 در این نامه آمده است: «جناب آقای دکتر روحانی، ریاست‌محترم جمهوری اسلامی ایران/ با سلام و احترام/ چنانچه مستحضرید مردم ایران، خسته و آزرده از ادبیات زشت و زورمدارانه و بی‌اخلاقی‌های اقتدار‌گرایانه سیاسی که کشور را به آستانه فروپاشی اقتصادی و ارزشی کشانده بود، از پیشنهادات و برنامه‌های توسعه‌مدار جنابعالی که با ادبیات حقوقی و رسا در قالب شعارهای زیبا بیان می‌‌شدند، استقبال کردند.

دولت تدبیر و توسعه در پرتو ادب و اخلاق توانست نور امیدی را برای تحقق آرزوهای دیرینه برابری‌خواهی و عدالت‌طلبی در قلب‌ها و اذهان هموطنان، به‌ویژه زنان، بتاباند و امید و انتظاری که برانگیختید شما را رئیس‌جمهور منتخب مردم کرد. 

دقت حضرتعالی در انتخاب شایسته زن فرهیخته، توانمند و باتقوا و یکی از زنان حقوق‌دان برجسته کشور، سرکار خانم شهیندخت مولاوردی، از شناخت درست شما از فضای حاکم بر مطالبات معوق‌مانده زنان کشور حکایت می‌کرد. تلاش‌های بی‌وقفه این بانوی دردآشنا درجهت شناساندن جایگاه و مطالبات زنان به دولت در داخل و برقراری اعتماد بین دولت و مسئولان و تثبیت منزلت و مقام والای زنان ایرانی در خارج و روابط فرهنگی بین‌الملل مورد تأیید اکثریت زنان ایرانی است.


جناب آقای رئیس‌جمهور، سخنرانی‌ها و نوشته‌های جنابعالی بیانگر این واقعیت است که شما نیز چون ما از صبوری و نجابت، قدرت مقاومت و تحمل زنان ایران‌زمین آگاهید، اما همه اینها که برشمردیم و می‌دانید و می‌دانیم دلیل آن نمی‌شود که از ظلم و ستم آشکار بر زنانی که در زیر‌مجموعه دولت کمر همت بر حل مسائل و مشکلات زنان بسته‌اند، غافل ماند.


جناب آقای رئیس‌جمهور، از شما تقاضای مصرانه رسیدگی قانونی و پیگیری قضائی عاجل را در رابطه با این بی‌اخلاقی علیه دولت و مقام معاونت ریاست‌جمهوری در دولت اعتدال و تدبیر داریم. امید می‌رود، همان‌گونه که تاکنون پشتیبان برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده، در راستای استیفای حقوق و رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های موجود علیه زنان بودید، از این پس نیز بیش از پیش حامی این برنامه‌ها باشید، چراکه برقراری عدالت و اصلاح کشور را در ایجاد زمینه‌های ایمن برای بالندگی و رشد زنان، که بیش از نیمی از جمعیت کشورند، مؤثر می‌دانیم».

گفتنی است، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست نیز در صفحه شخصی خود، با گذاشتن پستی از شهیندخت مولاوردی حمایت کرده و عنوان کرده است: «خواهر گرانقدرم، بانوی متدین و حقوق‌دان، سرکار خانم مولاوردی، با قدرت به وظایف خود برای سربلندی بانوی ایرانی ادامه دهید که به گفته امام صادق(ع) بدزبانی و دریدگی آنان نشانه نفاق است.


به علاوه از یاد نبریم این سخن پیامبر مکرم اسلام را که: «المراه ریحانه، ما اکرمهن الاالکریم و ما اهانهن الا اللئیم»؛ زن ریحانه است، کسی آنها را تکریم نمی‌کند، مگر انسان کریم و کسی به آنها توهین نمی‌کند، مگر انسان پست و فرومایه».

همچنین پایگاه خبری یالثارات در پاسخ به اعتراض اخیر معاون امور زنان رئیس‌جمهور، مجددا زبان به توهین گشوده و در تیتری گستاخانه مجددا با لحنی هتاکانه شهیندخت مولاوردی را مورد خطاب قرار داده است.شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: