کد خبر: ۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۴ - 2015December 28
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس مرکز سلامت محیط و کار از احتمال تشکیل کمیته اضطرار برای پیش بینی وضعیت آلودگی هوا در روزهای آتی و اقدامات فوری برای کنترل آن خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص وضعیت آلودگی هوای امروز دوشنبه 7 دی ماه گفت: گزارش وضعیت آلودگی هوا برای امروز دوشنبه مشابه دیروز است و برای 5 آیتم مونواکسیدکربن، so2 و no2 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون و اوزون با اندیکس زیر 100 می‌باشد و یک آیتم ذرات ریز کوچکتر از 2.5 میکرون با اندکس بین 100 تا 150 است.

وی افزود: در 2 یا 3 ایستگاه اندکس بالای 150 گزارش شده است که بالاترین آن همانطور که دیروز هم پیش بینی می‌شد، شهرری بوده است اما هنوز اندکس آن زیر 200 است و با همین پیش بینی نیز دبستان‌ها در شهر ری تعطیل شده است تا هم حمل و نقل در این نقطه کاهش یابد و هم حضور کودکان در محیط بیرون به حداقل برسد.

صادق نیت در خصوص روند پیشروی آلودگی هوا در روزهای آینده عنوان کرد: با توجه به پیش بینی هوا و وضعیتی که امروز داشته‌ایم، اگر وضعیت به همین عنوان ادامه یابد قطعاً کمیته اضطرار تشکیل خواهد شد برای این که شرایط به هشدار نرسد و نگرانی جدی پیش نیاید.

وی در ادامه گفت: طبق پروتکل همانطور که سال‌های قبل نیز انجام می‌شد کمیته اضطرار معمولاً باید در شرایطی که اندکس بالای 200 باشد تشکیل شود ولی امسال برای پیشگیری از مواجه با شرایط جدی و حاد کمیته اضطرار را زودتر تشکیل دادیم تا با توجه به پیش‌بینی‌ها، اقدامات فوری را انجام دهیم. با اقدامات همه ارگان‌ها و همت استانداری نتایج خوبی را داشته‌ایم و حتی در یک ایستگاه نیز آمار اندکس بالای 200 نداشته‌ایم.yjc

برچسب ها: سلامت ، وزارت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: