کد خبر: ۹۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
شفا آنلاین>اجتماعی> باستان شناسان هندی در حال بررسی ، مطالعه و مرمت 39 هزار قطعه گلوله توپی هستند که از سوی پرتغالی ها و در ابتدای قرن شانزدهم میلادی در نزدیکی قلعه ای در سواحل دریای عرب دفن شده بود .
به گزارش شفا آنلاین،کارگران عمرانی که در حال اجرای پروژه کابل کشی زمینی در منطقه کانور KANNUR در هندوستان بودند ، به طور تصادفی با بقایای یک قلعه باستانی رو به رو شدند .

پژوهشگران مطمئن نیستند که آیا چنین حجم بزرگی از مهمات در هیچ کجای جهان و در طول تاریخ به طور عمد دفن شده است یا نه ، بدیهی است که باید تحقیقات بیشتری را برای بررسی این موضوع که به چه دلیل این تعداد زیاد از گلوله های توپ در این محل دفن شده اند ، انجام شود .

 در ادامه ، مراتب به اطلاع مقامات اداره باستان شناسی رسیده و تیمی از پژوهشگران به انجام کاوش و بررسی در منطقه پرداخته و توانستند 39 هزار گلوله توپ شلیک نشده را در چهار ترانشه کشف کنند . این قلعه باستانی به زمان حضور پرتغالی ها در هندوستان تعلق داشته و در منطقه ای مشرف به دریای عرب Arabian Sea در سال 1505 میلادی ساخته شده است .

در همین رابطه تی شری لاکشمی T. Sreelakshmi از باستان شناسان سازمان باستان شناسی هندوستان اعلام کرد : " من مطمئن نیستم که آیا چنین حجم بزرگی از مهمات در هیچ کجای جهان و در طول تاریخ به طور عمد دفن شده است یا نه ، بدیهی است که ما باید تحقیقات بیشتری را برای بررسی این موضوع که به چه دلیل این تعداد زیاد از گلوله های توپ در این محل دفن شده اند ، انجام دهیم . شواهد اینطور نشان می دهد که این افراد قصد استفاده دوباره از این توپ ها را نداشتند . "

از سوی دیگر سی . کوماران C. Kumaran از دیگر باستان شناسان مشارکت کننده در این پروژه مطالعاتی اعلام کرد : " فرایند تمییز کردن و محافظت شیمیائی از این گلوله های توپ ، کاری زمان بر و بسیار دشوار است که ممکن است برای چند هفته ادامه پیدا کند . پیش از پایان این عملیات ما قادر به ارائه مطالبی درباره تاریخچه این کشف نخواهیم بود . "

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: