کد خبر: ۹۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 2015December 24
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>با شش میلیونی شدن جمعیت قرقیزستان در سال 2015، شهروندان قرقیزی اتفاقات جالبی در این زمینه نظیر تولد چند قلوها و نوزاد هفت کیلویی را تجربه کردند.

به گزارش شفا آنلاین، در سال 2015 جمعیت قرقیزستان شش میلیونی شد و موارد بسیاری نظیر به دنیا آمدن 9 سه‌قلو، 1 چهارقلو و یک نوزاد هفت کلیوگرمی کام مردم را شیرین کرد.

تولد پسر بچه هفت کیلوگرمی در «جلال‌آباد» یکی از استان‌های جنوبی قرقیزستان خانواده وی را بر این داشت تا نام این کودک را «ماناس» (قهرمان ملی مردم قرقیزستان) بنامند.

«پازیلبایوا» مادر این بچه اظهار داشت: من فکر نمی‌کردم که بچه‌ام این قدر سنگین باشد ضمن آنکه وزن بقیه فرزندان من عادی بوده است.

البته قابل ذکر است که وزن دیگر فرزندان این زن قرقیز نیز از چهار کیلو و 500 گرم به بالا بوده است که این میانگین وزن نشان‌دهنده قوی بنیه بودن فرزندان این منطقه می‌باشد حال آنکه این چهار فزرند همگی در سلامت کامل هستند.

علاوه بر این، «المرزا»ی چند ماهه در سال 2015 جمعیت قرقیزستان را به شش میلیون رساند که این مطلب نشانگر اهمین بالای تولد فرزند در میان قرقیزها به شمار می‌رود. 

«المرزا» در خانواده «الماس حاجی‌و» یکی از سربازان نیروهای مسلح قرقیزستان و «راحت بلکاوا» به دنیا آمد و اسم «ایلین» را  که دارا 3 برادر و 2 خواهر است را به خود اختصاص داد.

از طرف دولت صاحب مسکن و همچنین 840 هزار صوم (واحد مالی قرقیزستان) و 100 هزار صوم از جانب «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور این کشور به این خانواده شش نفره تعلق گرفت.

همچنین برای اولین بار در تاریخ قرقیزستان بعد از سال‌های استقلال بچه‌های چهارقلو به دنیا آمدند که وزن همه آنها بیش از 2 کیلو بود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: