کد خبر: ۹۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در راه مبارزه با فراورده های غیر اصیل از دست های آشکار و پنهان هراسی ندارد و با ابزارممیزی صحیح، مردم را درمقابل کالاهای غیر اصیل ، بسیج و مسلح می کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتررسول دیناروند اظهارکرد: تفکری اشتباه را مبنی بر اینکه محصول قاچاق و خارجی، قابل اطمینان تر از کالاهای مجازهستند، به ذهن مردم تلقین کرده اند و این موضوع تا آنجا پیش رفته که حتی برخی فروشندگان محصولات قاچاق و تقلبی را نسبت به برند های معتبری که براساس ضوابط با بسته فارسی نویس بصورت رسمی وارد می شوند ترجیح می دهند.
وی با بیان اینکه باید نظارت های خود بر کالاهای سلامت محور را افزایش دهیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه اقدامات فعلی کافی نیست نظارت های خود را بیش از گکذشته افزایش دهیم.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بزرگ ترین اقدامی که باید انجام بدهیم این است که برای مردم مساله احتمال تقلبی بودن محصولات عرضه شده خارج از سیستم نظارتی را تبیین کنیم.
دیناروند افزود: برای موفقیت در امر مبارزه با قاچاق وتقلب محصولات سلامت محور، باید مردم را بسیج کرد و خود آنان را به ابزار شناخت و انتخاب کالاهای اصیل و سالم مسلح کنیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: اگر مردم را با ابزار ممیزی صحیح توانمند کنیم، بخش بزرگی از مشکلات حوزه قاچاق و کالاهای تقلبی برطرف می شود.
دیناروند افزود: افرادی که از طریق تجارت های غیر رسمی به سودهای سرشار رسیده اند در مقابل عزم راسخ سازمان غذا و دارو درمبارزه با عرضه کالاهای غیر اصیل قرارگرفته اند اما این سازمان در مسیر انتخابی خود مصلحت اندیشی نخواهد کرد و از نظر شرع و قانون، سلامت مردم را در اولویت سیاست های خود قرار داده است.
وی یادآور شد: برای رسیدن به مقصد مذکور حداکثر تلاش خود را بکارخواهیم گرفت و از دست های آشکار و پنهان نیزهراسی نداریم.
برچسب ها: قاچاق ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: