کد خبر: ۹۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در دو ماه اخیر،‌ عملیات روانی روی حوزه بهداشت انجام شده است.
به گزارش شفا آنلاین،حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان و واقفین برتر سراسر کشور که امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه رخ داده اخیر در خیابان فاطمی بیان کرد: دو ماه است که عملیات روانی روی حوزه بهداشت انجام می‌شود، سالانه 180 هزار نفر در جاده‌ها به خاطر بی‌مبالاتی و سوء تدبیر به مرگ دچار می‌شوند همچنین هر هفته بیش از یک نفر در هواپیما جان خود را از دست می‌دهد اما ظرف یک ماه و نیم اخیر در شرایطی که حوزه بهداشت بیشترین میزان رضایتمندی مردم را دارد مهندسی‌هایی پشت پرده می‌شود. 

وی با بیان اینکه وقتی خبری از مرزها فراتر می‌رود و در شبکه‌های مختلف به عنوان خبر اول مطرح می‌شود حتما مهندسی‌هایی پشت آن قرار دارد، اذعان کرد: در حادثه میدان فاطمی حداکثر تلاش انجام شده افراد بسیاری در اثر تصادف می‌میرند چرا به سراغ آنها نرفتید‌؟ باید توجه کنید که سلامت مردم در گرو لطف خدا، رعایت خود مردم و جامعه پرستاری و پزشکی است. 

اگر این افراد را با اتهامات ناروا دلسرد کنیم، این دلسردی برای ارائه خدمت اثر گذار است. که در این صورت مردم ضرر می‌کنند شک نکنید که این کار در جهت منافع مردم نیست به عنوان یک شهروند ایرانی می‌گویم که خبرهای حوزه سلامت را مشابه خبرهای سایر حوزه‌ها تنظیم کنید و تا جرمی ثابت نشده است حق آوردن اسم و عکس فرد را نداریم. 

هاشمی در خصوص آخرین آمار آنفلوآنزا نیز عنوان کرد: آنفولانزا کاملا در شرایط طبیعی است تعداد آمار فوت، مبتلایان و بستری شدگان در حد استانداردهای بین المللی بوده و افزایش پیدا نکرده است البته این به این معنا نیست که ما مبتلا به آنفولانزا نباشیم اما میزان آن در حدی است که به طور معمول در دنیا وجود دارد این نکته هم به این معنا نیست که مردم مراقبت های لازم را نکنند.
 
وی در مورد نقض مددکاران اجتماعی تصریح کرد: مدد‌کار اجتماعی به معنی واقعی نداریم در این حوزه بیمارستان‌ها کمبود زیادی دارند در واقع باید تعداد افرادی که حد واسط بیمار و پرستار هستند را افزایش دهیم. البته راه این کار متورم دولت نیست صدمات بهداشتی را باید به نوعی نرخ گذاری کرد که برای سرمایه گذاران جذابیت داشته باشد تا در ساخت بیمارستان‌ هم حضور پیدا کنند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: من معتقدم که تعداد افراد در وزارتخانه را نباید زیاد کنیم اما از طرفی هم با سلامت مردم مواجهیم. وقتی بیمارستانی ایجاد می‌کنیم باید به تعداد کافی نیروی انسانی هم داشته باشیم و بدین ترتیب راه چاره نگاه مجدد به این حوزه و اولویت نظارت و سیاست‌گذاری است نه تصدی گری‌. باید تصدی گری را به بخش غیر دولتی واگذار کنیم البته حتما باید منطقی باشد تا برای سرمایه گذاران سود آوری لازم را داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: