کد خبر: ۸۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تهران و کلانشهرها در ساعات گذشته را ناسالم دانست و گفت: طی ۲ روز آینده بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،احد وظیفه  به تشریح وضعیت آب و هوای تهران و کلانشهرها پرداخت و گفت: طی 24 ساعت گذشته شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر تهران، البرز، اراک، قزوین و اصفهان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: این افزایش غلظت آلاینده‌ها در شرایط کنونی به خاطر صنعتی بودن شهرهای نامبرده و همچنین پدیده وارونگی هوا و نبود بارش‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، هوای تهران را برای گروه‌های حساس ناسالم دانست و گفت: بیماران قلبی، ریوی، کودکان و سالمندان از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

وظیفه بر ادامه یافتن وضعیت کنونی اشاره کرد و گفت: ماندگاری پدیده وارونگی هوا و همچنین افزایش آلاینده‌ها در طی 2 روز آینده ادامه خواهد یافت و حتی بر شدت آن افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه جاری افزایش غلظت آلاینده‌ها، شرایط را برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم می‌کند و هوای کلانشهرها به‌ویژه تهران به مرز هشدار می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تنها راه بهبود وضعیت را ایجاد باد و بارش دانست و گفت: امیدواریم از روز دوشنبه و با عبور سامانه ای به کشورمان شاهد بارندگی و کاهش آلودگی هوا باشیم.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: