کد خبر: ۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت : 25 درصد (یا بیش از 1000مدرسه) مدارس در سطح استان تهران به تخریب و بازسازی احتیاج دارند.
به گزارش شفا آنلاین،ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت : حدود 25 درصد فضاهای آموزشی که بیش از 1000 مدرسه در استان تهران می شوند ،نیازمند بازسازی و تخریب هستند و برای بهتر شدن این اوضاع به یک برنامه تقریبا 20 ساله احتیاج داریم. هرچند که این تخریب و بازسازی کار ساده ای نیست. این کار نه به تنهایی از عهده دولت بر می آید و نه به تنهایی ازعهده خیرین ، اما مشارکت دولت و خیرین می تواند تا حدی این روند را بهبود بخشد.

وی افزود : درخوشبینانه ترین حالت ،ما درسطح استان تهران هرساله می توانیم100 تا 120 پروژه را آماده کنیم (تکمیل ،بازسازی ،ایمنی سازی) و با این توانایی بازسازی و تکمیل بیش از 1000 مدرسه در طی حدود 10 یا 15 سال طول می کشد.

ورناصری با اشاره به برای آینده جهت کاهش این گونه مسایل تصریح کرد: تلاش برای تامین اعتبار هم در بخش دولتی و هم در مشارکت خیرین ازجمله برنامه های مهم برای کاهش هرچه بیشتر این مسایل هستیم. البته برای برخی از این مدارس می توانیم راهکارهایی پیش بینی کنیم که مثلا با مقاوم سازی دیگر نیازی به تخریب نداشته باشند. بودجه یا اعتبار سالانه جهت اقدامات لازم برای این تعداد مدارس را نداریم اما با همین اعتبارات موجود می توانیم 100 تا 120 مدرسه را سالانه پوشش کامل دهیم. 

وی در پایان درباره کمبود فضاهای آموزشی خاطر نشان کرد: کمبود فضاهای آموزشی چاره ای به جز احداث واحدهای آموزشی را ندارد. در تهران در مناطقی مثل منطقه 22 ،مناطق حاشیه ای شهرتهران شهرستان های  پرند و پردیس مشخصا با کمبود فضاهای آموزشی روبه رو هستیم و در تلاشیم که این تعداد را به حداقل برسانیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: