کد خبر: ۸۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
شفا آنلاین>اجتماعی> یک پاسخ ساده برای این سوال وجود دارد: سرانه اسلحه سبک بین آمریکایی‌ها بیش از هر ملیت دیگری در جهان است.
به گزارش شفا آنلاین،گزارش سال 2007 ارتش‌های کوچک (بنیادی که چند کشور آن را برپا کرده‌اند) نشان می‌دهد که دست‌کم در برابر هر 100 نفر آمریکایی 89 سلاح وجود دارد که از هر کشوری بالاتر است.

       اما حتی این آمار هم ممکن است واقعی نباشد. گزارش سرویس تحقیقات و اداره الکل، توتون و سلاح‌های آتش‌زا حاکی از آن است که ممکن است آمار واقعی در سال 2013، 357 میلیون اسلحه گرم باشد، یعنی بیش از یک اسلحه برای هر مرد، زن و کودک آمریکایی.

       اسلحه بیشتر= مرگ بیشتر. این چکیده تحقیقاتی است که از سوی دانشگاه هاروارد انجام شده است. اگر مردم بتوانند به سلاح‌هایی که مردم را بی‌دردسر می‌کشد، دسترسی آسان داشته باشند، درصدی از آنها از این امکان استفاده خواهند کرد. باید گفت که حمله مرگباری که چند روز پیش در سن‌برناردو به وقوع پیوست، قله کوه یخ حملات خشونت‌باری است که از آب بیرون مانده. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در سال 2013، 33هزار نفر با سلاح گرم کشته شده‌اند. از این تعداد دوسوم با سلاح گرم خودکشی کرده‌اند. بقیه 11هزار نفر هم در حملات مرگبار جان خود را از دست داده‌اند.

       بی‌تردید، تفنگ به‌خودی‌خود آدم نمی‌کشد، اما انجام این کار را آسان می‌کند. برخی موانع قانونی مانند افزایش سابقه فردی یا محدودکردن سلاح‌های تهاجمی تاثیر کمی بر خشونت فزاینده گذاشته‌اند. راه قطعی برای کاهش خشونت‌ها، کاهش تعداد سلاح‌های گرم در دست مردم است. Washingtol Post
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: