کد خبر: ۸۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>اجتماعی>مسئولان دولتی در کشور چین به منظور حفاظت از محیط زیست مناطق بیابانی این کشور که در سال ها گذشته به دلیل تخلیه زباله های صنعتی ، بسیار آسیب دیده است ، اقدام به رصد ماهواره ای این مناطق کرده و جریمه های سنگینی برای متخلفین در نظر گرفتند .
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی مقامات محیط زیست در کشور چین ؛ پایگاه فضائی و کنترل ماهواره جیو کوان Jiuquan که در شمال غربی این کشور و در صحرای گوبی قرار دارد ، ماموریت جدیدی بر عهده گرفته است . بر این اساس ، کارشناسان مستقر در این مرکز در سال جاری اقدام به بررسی تصاویر ماهواره ای جهت شناسائی مراکز صنعتی و کارخانه های آلوده کننده محیط زیست کرده و تا کنون 40 کمپانی متخلف به این ترتیب شناسائی شده اند .

کارشناسان مستقر در پایگاه فضائی و کنترل ماهواره جیو کوان Jiuquan واقع در شمال غربی چین طی  سال جاری اقدام به بررسی تصاویر ماهواره ای جهت شناسائی مراکز صنعتی و کارخانه های آلوده کننده محیط زیست کرده و تا کنون 40 کمپانی متخلف به این ترتیب شناسائی شده اند .

در همین زمینه یائو پو Yao Pu معاون دفتر حفاظت از محیط زیست  این منطقه اعلام کرد : بر اساس قوانین جدید ، جریمه ای معادل 2 میلیون و 400 هزار یوان برابر با 375 هزار دلار آمریکا برای شرکت های متخلف در زمینه محیط زیست و کمپانی هایی که نسبت به تخلیه زباله در طبیعت و محیط زیست منطقه صحرای گوبی اقدام کنند ، در نظر گرفته شده است . "

گفتنی است در سال های اخیر آلودگی محیط زیست در صحراهای کشور چین به عنوان یک مشکل جدید و جدی زیست محیطی مطرح شده و بر اساس اطلاعات موجود ، بسیاری از شرکت ها و مراکز صنعتی از این مناطق برای تخلیه زباله های سمی و خطرناک خود استفاده می کنند . بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، این اقدامات مخرب از سال 2007 آغاز شده و آلودگی های ناشی از آن با نفوذ به لایه های زیرین زمین ، وارد اب های زیر زمینی شده است که این مساله می تواند تاثیراتی بسیار مخرب در محیط زیست صحرا داشته باشد .

گفتنی است در حال حاضر با توجه به بررسی های دقیق ماهواره ایی و جریمه سنگین مالی تعیین شده برای شرکت های متخلف ، امید می رود که این روند مخرب متوقف شده و محیط زیست این مناطق از آسیب بیشتر محافظت شوند .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: