کد خبر: ۸۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 03
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: بيمه‌ها از نقص عضو و كشيدن دندان استقبال مى كنند البته به شرط آنكه به تعهدات خود در قبال دندانپزشكان طرف قرارداد با بيمه عمل نمايند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران  با اشاره به اینکه تعهدات‌ بیمه‌گر عبارت‌ است‌ از جبران‌ کلیه‌ هزینه‌های‌ درمانی‌ و بیمارستانی‌ هریک‌ از بیمه‌‌شدگان‌ که براساس‌ شرایط قرارداد و با رعایت‌ فرانشیز توافق‌‌شده‌ (سهم بیمه از هزینه‌های درمانی) قابل‌ پرداخت‌ است ؛ اظهار داشت : با این اوصاف در امر دندانپزشكى، صنعت بیمه به تعریفی که خود از بیماری ارائه کرده‌ است ، پايبند نمانده و از زیر بار بسيارى از هزینه‌های درمانی شانه خالی می‌کند.

وی افزود: لوکس خطاب كردن خدمات دندانپزشكى به همراه هزینه‌ بالای آن‌ها، باعث شده است که هیچ سازمان بیمه‌کننده‌ای، بسته بيمه اى دندانپزشكى مناسبى را در بسته‌های پیشنهادی خود قرار ندهد.

وی با تاکید براینکه انواع درمانهاى مختلف در جهت حفظ و نگهدارى دندانها، نه تنها درمانهاى لوکسی نيستند، ادامه داد : این درمان ها برای تأمين بهداشت دهان و دندان كه بخش مهمى از حلقه مراقبتهاى بهداشتى محسوب می شود ؛ ضرورى است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد شیراز تصریح کرد : طبق تعریف سازمان بهداشت جهانى، مشكل بی‌دندانی يك نوع معلولیت و نقص عضو به حساب مى آيد .

به گفته ناصری درمان‌هاي دندانپزشكي از نگاه توجيه كننده بيمه‌ها همانند عمل زيبايى بيني يا تزريق ژل به لب و گونه و بوتاكس، عملي لوكس به شمار مي‌آيد كه طبعاً نياز به پوشش بيمه‌اي ندارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: