کد خبر: ۸۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس پليس فتا كرمان گفت: بی اطلاعی کاربران از نکات كليدی خريد امن آنلاين سبب می‌شود، اين نوع خريد به مجالی برای سودجويان و اخاذی آنان از کاربران تبديل شود.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ كامبيز اسماعيلی، رييس پليس فتا كرمان بيان كرد: شرکت‌های ارايه ‌دهنده‌ مرورگرهای اينترنتی با انتشار نسخه‌ جديدی از محصول خود، قابليت‌های امنيتی بيشتری به آن اضافه می‌کنند تا فضايی امن‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی برای کاربر به وجود آيد.

سرهنگ اسماعيلی تصريح كرد: اين که شما از کدام مرورگر اينترنتي استفاده می‌کنيد چندان مهم نيست، تنها اهميت دارد که از آخرين نسخه‌ آن مرورگر استفاده کنيد.

وی گفت: سايت‌های بسياری وجود دارند که می‌توان از آن‌‌ها برای تلفن همراه شارژ خريداری کرد، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه تاييد شده‌اند؛ پس بهتر است که از درگاه‌های امن برای خريد استفاده كرد.

اسماعيلي تاكيد كرد: يکی از پروتکل‌هايی که از آن براي تبادل اطلاعات به صورت رمزنگاری شده استفاده می‌شود HTTPS نام دارد فروشگاه‌های اينترنتي با استفاده از اين پروتکل، فرآيند خريد را در فضايی امن پياده‌سازي می‌کنند.

رييس پليس فتا كرمان  در تكميل صحبت‌های خود اظهار داشت: پس اگر براي خريد آنلاين به سايتی مراجعه کرديد و در نشانی آن خبری از اين پروتکل نبود، بلافاصله از خريد خود منصرف شويد، البته معمولا تمام بانک‌های کشور در صفحه‌ پرداخت خود نکاتی را برای بررسی اين وضعيت به کاربر گوشزد کرده‌ اند.

وي افزود: در کشور ما اکثر بانک‌ها کارت‌های خريد نقدی (debit) ارايه می‌دهند و تعداد محدودی نيز کارت‌های خريد اعتباری (credit) ،تفاوت اين دو کارت در نحوه‌ پرداخت است، به اين معنی که در کارت‌های نقدي تا زمانی که پول در حساب نباشد امکان خريد وجود ندارد، اما در مورد کارت‌های اعتباري اين مورد صادق نيست. پس اگر کارت اعتباری و نقدی داريد، توصيه می‌شود از کارت اعتباری جهت خريد آنلاين استفاده کنيد.

سرهنگ اسماعيلی تاكيد كرد: اطلاعاتی از جمله رمز دوم کارت، CVV2 و تاريخ انقضا را نبايد در هيچ سايتي ذخيره کنيد. حتي اگر در حال وارد کردن اين اطلاعات در سايت بانک خود هستيد و مرورگر از شما درخواست می‌کند که اين اطلاعات را در حافظه‌ خود ذخيره سازد، بهتر اين است که شما اين کار را نکنيد، چرا که طي مرور زمان نگهداری اين اطلاعات در مرورگر دردسرساز خواهد شد.

اين مقام انتظامی هشدار داد: از رمز های معمولی و چند عدد مثل هم استفاده نكنيد، درست است که به ياد داشتن چنين ترکيب‌های ساده‌ای براي کاربر ساده است اما به ياد داشته باشيد که حدس زدن اين موارد برای هکر يا فرد ناشناسی که قصد دارد اطلاعات شما را به سرقت ببرد، بسيار آسان است. پس بهتر است از گذرواژه ‌های ترکيبی كه از حروف کوچک، بزرگ، نمادها و اعداد تشکيل شده ‌اند استفاده کنيد.

وی خاطر نشان كرد: بهتر است پس از انجام خريد آنلاين حساب بانکي خود را بررسی کنيد تا از ميزان مبلغ پرداختی اطمينان حاصل شود.
 
رئيس پليس فتا استان كرمان در پايان توصيه كرد: سعي کنيد تا آن جا که امکان دارد ار کامپيوتر منزل استفاده کنيد و در مکان‌های عمومی مانند کافی نت‌ها به صورت آنلاين خريد نکنيد.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: