کد خبر: ۸۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی از دسترسی به بانک اطلاعات سازمانهای اجرایی کشور خبرداد و اظهار داشت: با تفاهم نامه هایی که میان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان های ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک منعقد شده است، از بانک های اطلاعاتی این سازمان ها استفاده می کنیم تا از بسیاری از همپوشانی ها و استفاده من غیر حق از منابع سازمان جلوگیری کنیم .
به گزارش شفاآنلاین : محمد حسن زدا در کارگاه آموزشی همدلی برای اجرای دقیق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت وزیان آور در شیراز، با اشاره به این مطلب که طی یکسال گذشته مطالعات و تحقیقات جامعی در خصوص نقش سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور داشته ایم، افزود:امروز ضمن تعامل مناسب با تمامی قوای سه گانه کشور بهترین روش های مدیریتی را برای پیشبرد اهداف سازمان مد نظر داریم.
وی اظهار داشت: مدیریت این سازمان از دو سال پیش با اتخاذ روش های مطلوب مدیریتی و استفاده از راهکار هایی با بازده مناسب و رویکردی پاسخگو مدارانه در صدد توسعه و ارتقای خدمات سازمانی است.
زدا ترویج و بکارگیری شبکه ها و فضاهای الکترونیکی در سازمان تأمین اجتماعی را خوب ارزیابی کرد و گفت: درماه گذشته یک میلیون لیست حق بیمه را بصورت اینترنتی دریافت کرده ایم.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با بیان این مطلب که سال 94، سال همدلی دولت و ملت است و باید در انتهای سال دستاوردهای خوبی از این نامگذاری که توسط مقام معظم رهبری  انجام شده، داشته باشیم اظهار داشت: با تلاش حوزه فرهنگی سازمان، چهارمین  نشست در خصوص مشاغل سخت و زیان آور با هدف ایجاد تعامل فرابخشی برگزار شد.
وی ضرورت تعامل را در شرایط خطیر سازمان تأمین اجتماعی مهم ارزیابی کرد و گفت : در زمانی که شاهد شرایط سخت اقتصادی فراروی این سازمان هستیم ، با تکیه به عملکرد خوب مجموعه همکاران نگرانی نداریم و به آینده امیدوار هستیم .
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به  پرداخت 3 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت به مردم در هر ماه، اظهار داشت: این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی هر ماه بالغ بر 4200 میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می کند و این امر حکایت از مدیریت منابع و مصارف دارد.
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی پرداخت منظمی به2 میلیون و700 هزار نفر مستمری بگیر در هر ماه دارد .
مدیر کل  امور فرهنگی  اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را تعامل میان شرکای اجتماعی این سازمان دانست و گفت: اصل و اساس برگزاری این کارگاه با هدف همدلی و اجرای صحیح قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آوراست.
عادل علایی اظهار داشت: شرایط قانونی واجرایی این طرح به نوعی متفاوت و نیازمند اصلاح است چرا که در قانون به اصلاح ساختار سخت و زیان آور بودن تاکید شده است نه به اجرای بازنشستگی گروه های کارگری و حذف آنان از خطوط تولید.
وی ادامه داد: این درحالی است که برخی از این کارگران پس از بازنشستگی دوباره جذب واحدهای تولیدی می شوند و ظرفیت های اشتغال را تصرف می کنند و یک فرصت شغلی برای جوانان جویای کار از بین می رود .
علایی تصریح کرد: از جمله اهداف این کارگاه رفع مشکلات اجرایی در راه اجرای این طرح، آگاه سازی شرکای اجتماعی ما نسبت به قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور و پیش بینی استفاده از تجربیات شرکای اجتماعی در مسیر اصلاح قانون است.
در ابتدای این مراسم، مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفـت: در استان فارس ماهیانه 123 میلیارد تومان بابت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می شود .
عبدالکریم نباتی افزود: این در حالی است که شرایط اقتصادی کشور علیه منابع درآمدی سازمان است و باید به شرایط رکود اقتصادی کشور توجه کرد.
وی سازمان تامین اجتماعی را متعلق به 50 درصد جمعیت کشور دانست وگفت: این سازمان نقش تعیین کننده ای در حوزه امنیت اجتماعی دارد و بدون شک بازوی توانمند نظام اسلامی است .
گفتنی است، دراین کارگاه اعضای کمیته های بدوی و تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان های اصفهان ، بوشهر ، خوزستان ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و هرمزگان  پیرامون اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور به بیان دیدگاه های خود در خصوص اصلاح آن پرداختند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: