کد خبر: ۸۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
شفا آنلاین>سلامت>محققان طرح تحقيقي را تدوين کردند که بر اساس آن بتوان فهميد، مشوق‌هاي مالي توام براي بيمار و پزشک و نه براي هر کدام جداگانه، چه تاثيري مي‌تواند بر تلاش‌هاي بيمار و پزشک بر کاهش سطح کلسترول خون داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، نتيجه اين مطالعه که در نشريه جاما منتشر شده است، نشان مي‌دهد که چنين اقداماتي تاثيري متوسط بر کاهش سطح کلسترول خون بعد از 12 ماه دارند.

بيماري‌هاي قلبي عروقي نخستين عامل مرگ در آمريکا دانسته شده است. آمارها نشان مي‌دهند، مصرف استاتين‌ها توانسته است خطر حملات قلبي را تا 30درصد کاهش دهد. به‌رغم فوايد اثبات‌شده اين دارو که هم قيمت ارزاني دارد و هم مصرف آن آسان است، بنا به برخي دلايل مصرف آن هنوز فراگير شده است، ازجمله آنکه، پزشکان دارو را کم تجويز مي‌کنند يا براي درمان به ميزان کافي تجويز نمي‌کنند يا اقدامات پشتيباني را به درستي اعمال نمي‌کنند.

محققان براي آنکه بتوانند به ميزان تاثير مشوق‌هاي مالي بر کنترل کلسترول پي ببرند، به گروه‌هايي از پزشکان و بيماران به‌صورت اتفاقي مبالغ مساوي را اختصاص دادند و هيچ مبلغي به گروه‌هاي کنترل داده نشد.

آمارها حاکي از آن است که گروهاي بيماران و پزشکاني که مشوق‌هاي مالي دريافت کرده‌اند، 49درصد ميزان کلسترول خود را پايين آورده‌اند، درحالي‌که گروه‌هاي کنترل که مشوقي دريافت نکرده‌اند، 36-40درصد ميزان کلسترول خود را پايين آوردند.

منبع: يورکالرت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: