کد خبر: ۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هم‌اکنون 11 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم که تسهیلات حمایتی برای ازدواج آنها ضروری است. اعطای وام و تسهیلات باید برای بازکردن گره‌ای از مشکلات مردم باشد نه تخلیه انبارهای خودروسازان.

به گزارش شفا آنلاین،زهره طبیب زاده در پاسخ به این پرسش که سیاری از جوانان خواستار افزایش میزان وام ازدواج و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آسان‌سازی ازدواج هستند، اما حمایت‌ها در این بخش ضعیف است، اظهار داشت:‌ دولت تکلیف قانونی داشت که بودجه‌ای را برای اعطای وام  ازدواج به جوانان اختصاص دهد،  کمیسیون اجتماعی مجلس باید آمار دقیق‌تری از این موضوع را ارائه دهد.

وی افزود:‌ مشکل واقعی جامعه،  مسئله جوانان است. حدود 11 میلیون جوان در سن ازدواج داریم که جمعیت زیادی از آنها به دلیل مشکلات مالی قادر به ازدواج نیستند بنابراین باید تسهیلات حمایتی برای ازدواج در اختیار آنها قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هم‌اکنون دولت برای حمایت از خودروسازان اقدام کرده است البته در اعطای تسهیلات خرید خودرو هدف اصلی افزایش قدرت خرید مردم یا حل مشکلات آنها نیست بلکه حمایت از خودروسازان مدنظر است و تخلیه انبارهای خودروسازان هدف بود.

طبیب زاده ادامه داد:‌ اگر به ازای ورود خوردرهای جدید خودروهای فرسوده خارج می‌شد آن وقت می‌توانستیم بگوییم که دولت برای حذف خودروهای فرسوده اقدام کرده است یا اگر اعطای این وام برای ازدواج جوانان بود می‌توانستیم بگوییم گره‌ای از مشکلات جامعه باز می‌شود اما تسهیلات خرید خودرو در جهت حل مشکلات اساسی مردم نیست.

وی تاکید کرد:‌ مخالف اعطای تهسیلات به خودروسازان نیستیم به شرط آنکه کیفیت خودروهای داخلی را بالا ببرند اما تسهیلات حمایتی باید برای بازکردن گره‌ای از مشکلات جوانان به ویژه در بحث ازدواج آنها باشد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: