کد خبر: ۸۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تا پایان سال جاری استارت کار مجتمع فناوری جهاددانشگاهی در زمینه الکترونیک قدرت و الکترومکانیک زده می شود.

به گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا طیبی در خصوص مجتمع های فناوری گفت: ما پیشنهاد ایجاد مجتمع های فناوری را به حوزه معاونت اول رئیس جمهوری داده ایم و آنها از کلیت موضوع استقبال کردند.

وی افزود: قرار است که گزارش امکان سنجی اقتصادی ایجاد این مجتمع های فناوری را تهیه کنیم تا  اطلاعاتی از حجم بازار و میزان سرمایه گزاری مورد نیاز برای همکاری ها انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه گزارش امکان سنجی را تا دو الی سه ماه آینده تدوین خواهیم کرد، اظهار داشت: تهیه این گزارش کار سخت و پیچیده ای است چراکه حجم این کار بزرگ و هزینه بر است.

به گفته وی، بعد از تهیه و تدوین گزارش امکان سنجی به دولت ارائه خواهد شد.

وی تاکید داشت: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال استارت کار این مجتمع فناوری که قرار است در زمینه الکترونیک قدرت و الکترومکانیک فعالیت کند، زده شود.

طیبی ادامه داد: همچنین با چندین سازمان که توانایی مالی دارند مذاکراتی برای تامین سرمایه مجتمع فناوری داشتیم و این سازمان ها برای سرمایه گذاری، اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد یک مجتمع فناوری نزدیک به یک میلیارد تومان بودجه نیاز است، خاطرنشان کرد: در هر کدام از این مجتمع ها چندین  فعالیت از جمله ساخت دکل های حفاری انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه قرار بود ۵ مجتمع فناوری را راه اندازی کنیم، اظهار داشت: به دلیل اینکه راه اندازی ۵ مجتمع نیاز به منابع مالی زیادی دارد به همین دلیل فعلا در صدد راه اندازی یک مجتمع هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: پیش بینی می کنیم در یک مجتمع فناوری حداقل بین ۸ تا ۲۲ شرکت دانش بنیان مستقر شوند.

طیبی تاکید داشت: البته باید دولت هم در تامین بازار محصولاتی که در شرکت های دانش بنیان این مجتمع فناوری تولید می شود کمک کند و تعهدی بدهد تا خریدار محصولات دانش بنیان است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: