کد خبر: ۸۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>اجتماعی> عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که لازم است شهرداری‌ها برای سلامت شهر نقش پررنگ تری ایفا نمایند،اذعان داشت:در برخی کشورها ۵ تا ۱۰ درصد درآمد مدیریت شهری به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین،عبدالرحمان رستمیان عضو هیآت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: تبدیل واحدهای مسکونی به تجاری در کمیسیون عمران در دست بررسی است. در طرح مذکور ذکر گردیده است در صورتی که پزشکی اقدام به تاسیس مطب در مجتمع مسکونی نماید، باید این کار را با رضایت دیگر ساکنین انجام دهد.

رستمیان با اشاره به این‌که در گذشته طبق قانون پزشکان می‌توانستند در واحدهای مسکونی مطب خود را دایر نمایند، افزود: کسب اجازه تنها برای پزشکان مطرح نیست و برای تمام حرفه‌ها و اصناف صدق می‌کند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس متذکر شد: لازم است آثار و تبعات منفی تبدیل واحدهای مسکونی به تجاری جهت دایر کردن مطب در کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

نماینده دامغان تصریح کرد: ضروری است شهرداری‌ها در تامین سلامت شهرها نقش پررنگ‌تری داشته باشند. در شماری از کشورها 5 تا 10 درصد درآمد مدیریت شهری به حوزه سلامت اختصاص داده می‌شود.سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: