کد خبر: ۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>اجتماعی>واکنش وزارت علوم به هشدار 12 هزار عضو هیئت علمی و بورسیه شدن دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران از جمله اخبار مهم حوزه دانشگاهی در هفته گذشته بودند.
به گزارش شفا آنلاین، در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد سطح علمی دانشگاه تهران بود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی بیانیه‌ای اعتراض برخی اعضای هیئت علمی مبنی بر کند بودن سرعت رشد علمی کشور را رد کرد.

دانشگاه تهران در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت 
گزارش مؤسسه رتبه‌بندی شانگ‌های مربوط به سال 2015 که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد دانشگاه تهران در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و رتبه نخست در میان دانشگاه‌های کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ایرانی دیگر در فهرست منتشره موسسه شانگهای، دانشگاه صنعتی شریف است که در رده 401 تا 500 این نظام، رتبه بندی شده است.

معرفی مجلات نامعتبر علمی از سوی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد 
محمد حسین مدرسی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه متأسفانه برخی از دانشجویان به دلیل عدم اطلاع از اعتبار مجلات، اقدام به چاپ مقالات خود در نشریات نامعتبر می‌کنند، گفت: دریافت تسهیلات، پرداخت جایزه چاپ مقالات، دفاع و تسویه حساب پژوهشی تنها در صورت چاپ در مجلات معتبر قابل ارائه است.

واکنش وزارت علوم به هشدار ۱۲ هزار عضو هیات علمی دانشگاه 
وزارت علوم با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به نامه ۱۲ هزار عضو هیات علمی دانشگاه در زمینه روند افت علمی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین مستندات نه تنها هیچ افت علمی وجود نداشته، بلکه شاهد رشد شگفت‌انگیزی نیز بوده‌ایم.

دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران بورسیه می‌شوند 
بنیاد دانشگاه تهران دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه را بورسیه می‌کند، متقاضیان می‌توانند تا ۲۶ آبان ماه نسبت به ثبت نامه برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.

این بورسیه از نوع پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی، به مبلغ دو میلیون ریال و به مدت ۱۰ ماه است و دانشجویان تا پایان مقطع کارشناسی خود با احراز شرایط می‌توانند از این بورسیه بهره مند شوند.

بررسی هفتگی پرونده متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد 
کار ممیزی رشته‌ها که از اواسط مهرماه آغاز شد، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا اواخر هفته آینده به پایان می رسد.

بالغ بر ۲۵ هزار پرونده جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آماده بررسی داریم که به صورت هفتگی شورای جذب و بورس سازمان مرکزی تشکیل می‌شود و تمامی پرونده‌هایی که از گذشته باقی مانده به سرعت در حال بررسی است.

دانشگاه فرهنگیان شبانه‌روزی شد 
مهر محمدی رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری در دانشگاه فرهنگیان در خصوص آزمون استخدامی پذیرفته‌شدگان گفت: افرادی که از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، تا 15 آذر باید مراحل گزینش و مصاحبه تخصصی را طی کنند و از نیمه آذر کلاس‌ها دایر می‌شوند. 

درخواست ۱۲هزار استاد دانشگاه از سران قوا برای رفع توقف رشد علمی 
به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، ۱۲هزار و ۳۹ نفر از اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ضمن انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران قوای سه گانه کشور خواستار هوشیاری مسئولان کلیدی کشور در مقابل توطئه خدشه در سیاستهای راهبردی نظام شدند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: