کد خبر: ۸۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون 610 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور فعال هستند که از این تعداد90 انجمن در مقیاس ملی و 520 انجمن در استان ها فعالیت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سید محمدهادی ایازی روز چهارشنبه در بیست ویکمین همایش مدیران انجمن های خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در بوشهر افزود:
با توجه به گستره حوزه سلامت، مشارکت و همراهی مردم در این بخش ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری های کلیوی در کشور مشارکت مردم درقالب انجمن های مختلف می تواند زمینه آگاهی آنان را در پیشگیری از ابتلا به بیماری فراهم کند.
ایازی اظهارکرد: درقالب انجمن های خیریه در بخش سلامت می توان بسیاری از پیام های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری ها را به مردم ارائه داد.
وی افزود: با توجه به اهمیت وجود انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در بخش سلامت باید زمینه فعالیت این انجمن ها در تمام 450 شهرستان کشور فراهم شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر نیز گفت: امروز زمان پیوند کلیه در این استان از یک سال به یک ماه کاهش یافته است.
اسماعیل عباسی افزود: دراین ارتباط در سه سال گذشته 110 نفر در استان بوشهر عمل پیوند کلیه انجام دادند این درحالی است که طی سه سال قبل تر از این مدت تنها هفت نفر در استان عمل پیوند انجام داده بودند.
وی بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی بیماران برای ارائه خدمات مناسب، اطلس جامع برای نهادینه کردن اساسنامه با نگاه علمی، آموزشی و ساختاری با توجه به شیوع بیماری دیابت و افزایش نارسایی کلیه در استان، ارائه 270 دقیقه برنامه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان در صدا و سیما و تدوین برنامه های با نشاط و شاداب برای این بیماران از جمله اقدام های انجمن بیماران کلیوی در استان بوشهر است.
عباسی گفت: با توجه به شیوع بیماری های مربوط به کلیه و وجود زیرساخت های لازم برای انجام عمل پیوند در استان، مسئولان انجمن بیماران کلیوی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سرعت بخشی به سرانجام رساندن این نیاز اساسی در استان تلاش کنند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: