کد خبر: ۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>اجتماعی>شماري از فعالان مدني در شهر کابل پايتخت افغانستان کمپيني يک ماهه را براي آگاه ساختن افغان‌ها از خطرات و پيامدهاي مهاجرت غيرقانوني به خارج از اين کشور، آغاز کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین، اين روز شنبه، 16 آبان با راهپيمايي و اجراي نمايش در مقابل ساختمان مجلس افغانستان آغاز شد و قرار است براي يک ماه ادامه يابد.

شرکت‌کنندگان در روز اول تصميم خانواده‌اي را که قصد مهاجرت به خارج از اين کشور دارد، به تصوير کشيدند. براساس اعلام کميسيارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در 8 ماه گذشته حدود 120 هزار افغان در 44کشور اروپايي درخواست پناهندگي داده‌اند.

سرد شدن هوا در افغانستان و کشورهايي که در مسير قرار دارند نيز تاثير چنداني بر ميزان مهاجرت افغان‌ها نداشته‌ است. مهاجرت غير قانوني افغان‌ها به خارج از افغانستان گاه با خبرهاي ناگواري همراه است.

امروز فعالان مدني افغانستان خطرهايي را که مهاجران در مسير راه با آن مواجه هستند با اجراي نمايشي به تصوير کشيدند. آنها مادري را نشان دادند که در غم از دست دادن فرزندش ناله مي‌کند. ‎اين کمپين به وسيله «نهاد مدني توانمندسازي جوانان» و «موسسه مشارکت و عدالت» راه‌اندازي شده‌است.


زهرا سلطاني، از موسسه مشارکت و عدالت گفت که هدف از راه‌اندازي اين برنامه اين است که دولت افغانستان براي جوانان تصميم بگيرد و براي آنان راهکارهاي اشتغالزايي در نظر گيرد تا از زندگي مايوس نشده و کشور را ترک نکنند.

شرکت‌کنندگان اين کارزار خواستار تامين امنيت بهتر کشور از سوي دولت افغانستان شدند و از نيروهاي جوان اين کشور نيز خواستند تا نيروي خود را براي آباداني کشورشان مصرف کنند.

منبع: Reuters


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: