کد خبر: ۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
شفاآنلاین:جامعه> سازمان مبارزه با مواد مخدر اندونزی ساخت زندانی برای محکومان به مرگ را پیشنهاد کرده است که وظیفه نگهبانی از آن به تمساح ها سپرده می شود.
به گزارش شفاآنلاین : این اقدام اندونزی را می توان تقلیدی از یکی فیلم جیمز باندی دانست.
براساس گزارش تارنمای 'جاکارتا گلوب'، این پیشنهاد از طرف 'بودی واسسو' رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر اندونزی ارائه شده که قصد دارد با سفر به قسمت های مختلف این کشور مجمع الجزایری، ترسناک ترین خزنده ها را برای نگهبانی از زندان انتخاب کند.
وی با این عنوان که در جستجو برای ترسناک ترین انواع تمساح ها است، گفته است 'سعی می کنیم بیشترین تعداد تمساح ها را در آنجا قرار دهیم'.
'واسسو' افزود برخلاف انسان های نگهبان، تمساح ها بهتر می توانند مانع از فرار زندانیان شوند، زیرا نمی توان به آنها رشوه داد.
اما این مقام اندونزیایی روی مهارت نداشتن محکومان، همچون 'راجر مور' که در فیلم 'زندگی کن و بگذار بمیرد' حساب کرده است که با استفاده از خزنده ها به عنوان سنگ عبور از زندان استفاده کرد.
'واسسو' گفت: شما نمی توانید به تمساح ها رشوه بدهید. شما نمی توانید آنها را قانع کنید که به زندانیان اجازه فرار کردن بدهند.
این طرح اندونزی در مراحل اولیه بوده و تاکنون مکان و زمان تاسیس آن مشخص نشده است، اما این مقام روز دوشنبه به شهر 'مدان' در شمال سوماترا سفر کرد تا این تمساح ها را بیابد.
اندونزی از جمله کشورهایی است که قوانین سفت و سختی در قبال قاچاقچیان مواد مخدر دارد و سال جاری چندین قاچاقچی خارجی در این کشور اعدام شدند و می رفت به تنش در مناسبات با این کشورها بینجامد.
'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی اصرار دارد با توجه به وضعیت اضطراری در این کشور به دلیل اسفاده از مواد مخدر، دلالان مواد مخدر نیز باید اعدام شوند.
براساس آمار رسمی، 4 میلیون و 100 هزار نفر یعنی 2.2 درصد از کل جمعیت اندونزی به مواد مخدر اعتیاد دارند.
بین 40 تا 45 اندونزیایی نیز هر روز درپی این اعتیاد جان خود را از دست می دهند.
به رغم قوانین جدی اندونزی، زندان های فاسد این کشور لبریز از مواد مخدر است و همواره زندانیان و یا مقامات رسمی زندان ها به جرم های مرتبط با مواد مخدر بازداشت می شوند.
'سلامت پریبادی' سخنگوی سازمان مبارزه با مواد مخدر اندونزی تایید کرده است که مقامات این کشور طرحی برای ساخت زندانی ویژه برای محکومان به مرگ مواد مخدر دارند.
وی گفت که تنها قاچاقچیان در این زندان نگه داشته می شوند تا از ترکیب شدن آنها با سایر زندانیایی که احتمالا از آنها برای عضویت در باندهای قاچاق استفاده می شود، جلوگیری شود.
به گفته این مقام اندونزیایی، سازمان مبارزه با مواد مخدر و وزارت دادگستری اکنون بررسی این طرح را در دستور کار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: