کد خبر: ۸۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>اجتماعی>بریتانیایی‌ها با دادن رأی بالا به ایران، آن را در میان سه مقصد محبوب گردشگران در سال 2016 قرار دادند. با اعلام این گزارش بازار جهانی سفر، رسانه‌های زیادی همچون رویترز، بی بی سی و «تراول ویکلی» به انتشار خبر صدرنشینی ایران در بین مقاصد محبوب سفر در سال 2016 پرداخته‌اند.
 به گزارش شفا آنلاین، بازار جهانی سفر (WTM) برای سی‌وششمین بار در لندن آغاز به کار کرد و بیش از 50 هزار کارشناس گردشگری از 190 کشور جهان در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند. «محمود بنکدارنیا»، یکی از اعضای جامعه تورگردانان ایران  نمایشگاه (WTM) را یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان معرفی می‌کند و البته انتخاب ایران به عنوان سومین مقصد محبوب گردشگران را چیزی دور از ذهن نمی‌داند: «ایران کشوری با سابقه تاریخی عظیم و آثار بی‌نظیر است.

 بسیاری از گردشگران کشورهای مختلف در سال‌های گذشته به دلایل مختلف نتوانسته‌اند به ایران وارد شوند و بدون شک ایران در زمینه توریسم ورودی می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.» البته بنکدار نیا مثل بسیاری از کارشناسان گردشگری یک «اما»ی بزرگ مطرح می‌کند.

او موضوع کمبود زیرساخت‌ها را مطرح می‌کند و می‌گوید: «باید شرایط برای ورود گردشگر مهیا شود. باید زیرساخت‌هایی چون هتل، ناوگان‌های هوایی، زمینی و... ایجادشود. آموزش تورلیدرها و راهنما و باز آموزی آنها به طور جدی در برنامه قرار گیرد.» او شک ندارد در صورتی که زیرساخت و شرایط برای پذیرایی ازگردشگران آماده باشد، صنعت گردشگری ایران از موج جدید گردشگران سود خواهد برد.

بخش خصوصی ایران یکی از حاضران در عرصه رقابت (WTM) بود. براساس رأی گردشگران انگلیسی و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر 2015، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال 2016 انتخاب شد‌ه‌اند.



طبق گزارش سالانه WTM، بر مبنای رأی 2050 ذی‌نفعان این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفه‌داران و همچنین با رأی 1038 گردشگر بریتانیایی، 16 درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال 2016 میلادی علاقه نشان داده‌اند و از هر 10 مدیر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی با ایران در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده اند.
سایمون پرس، مدیر ارشد بازار جهانی سفر (WTM) نیز با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران برای دیدن ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی در نتیجه توافق ایران و 1+5 دنبال تجارت در ایران هستند، کمپانی‌های گردشگری نیز مسیر خود را به سمت ایران پیدا کرده‌اند.

بنکدارنیا بحث را به سمت نمایشگاه «فیتور» FITURE اسپانیا و نمایشگاه ITB برلین می‌کشاند و اهمیت این دو نمایشگاه را بسیار بیشتر از نمایشگاه (WTM) اعلام می‌کند: «من امیدوارم خبرهایی که از این دو نمایشگاه می‌آید به همین گونه نوید بخش باشد.» او درباره مجری برگزاری نمایشگاه ITB برلین هم می‌گوید: «هیچ خبری از انتخاب مجری برگزاری این نمایشگاه نیست و معمولاً تا دقیقه 90 هم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.»

به گفته او ITB برلین یک گردهمایی سفر از اقصی نقاط جهان است. او با مقایسه نمایشگاه لندن با برلین هم می‌گوید: «اگر امروز 10 شرکت در این نمایشگاه حضور یافته‌اند، در نمایشگاه برلین 100 شرکت حضور دارند و این فرصت خوبی برای گردشگری ایران است.» بنکدارنیا از سازمان میراث فرهنگی می‌خواهد تا هرچه زودتر مجری این نمایشگاه را معرفی کند: «در غیر این صورت هر شرکتی خودش مستقیم وارد ماجرا می‌شود و غرفه می‌خرد. آن زمان شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه پراکنده می‌شوند و آن تأثیرگذاری که باید داشته باشند را نخواهند داشت.»ایران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: