کد خبر: ۸۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: برای تصمیم به ازدواج با فردی که از طریق فضای مجازی با او آشنا شده‌اید نباید به اطلاعات اولیه ارائه شده اکتفا کنید بلکه لازم است فرد مقابل را در فضای واقعی ببینید و با او صحبت کنید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر شهناز نوحی افزود: ابتدای فعالیت در شبکه‌های مجازی ساختن یک پروفایل و قرار دادن یک عکس و اطلاعات شخصی است. ممکن است این اطلاعات جاذبه‌هایی را ایجاد کند؛ البته برخی افراد اطلاعات دروغی را از خود در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند و عکس‌های روتوش شده و فتوشاپ از خود در این شبکه‌ها قرار می‌دهند.

وی هشدارداد: ممکن است ملاقات دختر و پسری که در فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده‌اند، موجب سرخوردگیشان شود؛ چراکه امکان دارد تفاوت زیادی بین تصویر مجازی و واقعی طرف مقابل مشاهده کنند.

این روانشناس به ذکر مثالی پرداخت و گفت: ممکن است زنی در فضای مجازی خود را 30 ساله معرفی کند اما 50 ساله باشد. برخی از زنان و مردان بیمار هستند و اطلاعات کذبی از خود در فضای مجازی منتشر می‌کنند. اگر دختران و پسران متوجه کذب بودن این اطلاعات نشوند فریب می‌خورند و آسیب می‌بینند، به ویژه دختران به علت حساسیت‌های هیجانی بالا آسیب پذیرتر هستند و تبعات ناشی از فریب خوردن در آنان بیشتر بروز می‌کند.

وی در ادامه گفت: گاهی افراد اطلاعات واقعی از خود در فضاهای مجازی قرار می‌دهند و ممکن است به طور جدی از دختری خواستگاری کنند. در این شرایط نیز باید به صورت حضوری با یکدیگر ملاقات کنند و صرف نیم ساعت صحبت کردن در جلسه خواستگاری نمی‌تواند موجب شناخت دختر و پسر از یکدیگر شود.

وی تاکید کرد: لازم است زمانی که دختر و پسر با هم آشنایی قبلی ندارند، 10 جلسه دست کم با حضور یکی از اعضای خانواده به مدت 90 دقیقه همدیگر را ببینند و با یکدیگر صحبت کنند البته قبل از اینکه عکس پروفایل و مطالب فرد در فضای مجازی ذهنشان را مشغول کند باید این اتفاق بیفتد؛ چرا که برخی افراد عاشق کلام طرف مقابل می‌شوند و نه شخصیت او.

نوحی در پایان اظهار کرد: لازم است خانواده‌ها در جریان این ملاقات‌ها قرار بگیرند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: