کد خبر: ۸۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >نظرسنجی مردمی صورت گرفته نشان می دهد در تابستان 94 رضایت مردم از خدمات بیمارستان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 81.4 درصد بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد آقاجانی در نشست بررسی مسائل درمانی علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) هر سه ماه یکبار برخی نظر سنجی های مردمی انجام می دهد که بر اساس آخرین نظر سنجی انجام شده توسط این سازمان مردم از وزارت بهداشت و درمان رضایت بالایی دارند.


وی ادامه داد: بر اساس این نظر سنجی، در بین دستگاه های دولتی بیشترین رضایت مردم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که در میان واحدهای این وزارت خانه نیز بیشترین رضایت مردم از بیمارستان ها بوده است.


وی افزود: این در حالی است که درهشت سال قبل در نظر سنجی های انجام شده از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی و نیز نظر سنجی های محرمانه وزارت اطلاعات دو دستگاه شهرداری و بیمارستان ها نقاط آسیب نظام از نظر مردم شناخته شده بودند.
وی تصریح کرد: مهمترین موضوع پیش رو در طرح تحول سلامت، ادامه دادن برنامه های هفتگانه قبلی این طرح از سال 93 است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ارائه تمامی خدمات به مراجعه کنندگان درون بیمارستان از برنامه های وزارت بهداشت است تا افراد رنج بیرون رفتن از بیمارستان را متحمل نشوند.


آقاجانی ادامه داد: در برنامه ارتقا کیفیت هتلینگ در پایان سال 94 باید برنامه بازسازی فضاهای اقامتی تمام شود که در سیستان و بلوچستان برخی بیمارستان ها خوب عمل کرده اما برخی دیگر عقب مانده اند که باید این عقب ماندگی جبران شود و فضاهای هتلینگ تا پایان اسفند ماه تمام شود.


وی افزود: اعتبارات مربوط به هتلینگ باید در مکان های مربوط به خودش صرف شود و نیز مطالبات نیروی انسانی را باید به موقع پرداخت کرد تا انگیزه کار در بین افراد بیشتر شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال 93 میزان 66 هزار میلیارد ریال اعتبار طرح تحول برای 10ماه و نیم در نظر گرفته شد که این مبلغ در سالجاری به 48 هزار میلیارد ریال برای 12 ماه کاهش یافته است.
آقاجانی تصریح کرد: امسال باید دو هزار میلیارد تومان به بیمه ها به منظور پوشش کتاب و کاهش فرانشیز داده شود که قرار داد این امر نیز منعقد شده است.


وی توجه به بخش اورژانس های بیمارستانها را ضروری دانست و گفت: اورژانس اولین مکانی است که مردم از وزارت بهداشت، درمان و موزش پزشکی می بینند و در صورتی که خدمات در این بخش به خوبی ارایه نشود نگاه مردم نسبت به این وزارت منفی خواهد شد.


وی یکی از برنامه های جدید این وزارتخانه را مدیریت سکته های قلبی و مغزی در کشور دانست و گفت: بخش های مربوط به سکته های قلبی از ابتدای این ماه کار خود را آغاز کرده و بخش های مربوط به سکته مغزی نیز به زودی آغاز به کار خواهند کرد.


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون امکان استخدام جدید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود ندارد بیمارستان ها باید به سمت هیات امنایی شدن رفته و خودشان اعتبارات خود را تامین کنند.
وی گفت: با مذاکرات انجام شده مقرر شده حدود 220 نفر تبعه افغان زیرپوشش بیمه بیماری های خاص قرار گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: