کد خبر: ۸۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>سلامت>مقامات بهداشتي کاليفرنيا مي‌گويند تابه‌حال در سال جاري ميلادي28نفر در اين ايالت به علت دچار شدن به ويروس نيل غربي مي‌کند، درگذشته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،اين آمار بر اساس آخرين ارقامي است که اداره بهداشت عمومي کاليفرنيا منتشر کرده است. در مجموع بيش از500نفر در سال 2015تابه‌حال آزمايش مثبت از لحاظ عفونت با اين ويروس داشته‌اند. مقامات بهداشتي اين ايالت مي‌گويند بسياري از افرادي که به علت ابتلا به اين ويروس درگذشته‌اند، شهروندان سالمندي بوده‌اند که در معرض خطر بيمار شدن و دچارشدن به عوارض هستند.

سال گذشته ويروس نيل غربي باعث مرگ شمار بي‌سابقه 31 نفر شده بود.

ويروس نيل غربي يک آربوويروس منتقل‌شونده به‌وسيله پشه است که واکسني براي آن وجود ندارد. خطر عفونت با اين ويروس را مي‌تواند با استفاده از مواد دافع حشرات و پوشيدن لباس‌هاي محافظ کم کرد. علائم بيماري ناشي از ويروس شامل تب بالا، سفتي گردن و خستگي و ضعف است. حدود 10درصد موارد عفونت با ويروس نيل غربي به مرگ بيماران مي‌انجامد. عفونت با اين ويروس در80 درصد موارد بي‌علامت است.


در مواردي که علائم بيماري بروز مي‌کند و علائم ابتلا دستگاه عصبي مرکزي وجود ندارد، به آن تب نيل غربي مي‌گويند. در معدودي از بيماران ويروس دستگاه عصبي مرکزي را هدف قرار مي‌دهد و انسفاليت ايجاد مي‌کند. افراد بسيار مسن، خيلي کم‌سن، افراد در وضعيت مهار ايمني يا به علت مصرف داروهاي مهارکننده ايمني يا ابتلا به بيماري‌هاي مانند ايدز بيش از همه ممکن است به شکل شديد بيماري مبتلا شوند.

 KCBS


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: