کد خبر: ۸۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>اجتماعی>دولت هند در تلاش براي بهبود کيفيت هواي دهلي‌نو، آلوده‌ترين پايتخت جهان، عوارض جديدي را براي کاميون‌ها و وسايل نقليه تجاري اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین،بنا بر اعلام مرکز علوم و محيط‌زيست (CSE) مستقر در دهلي‌نو، ورود کاميون‌ها در طول روز به پايتخت هند ممنوع است، اما هر شب از ساعت8به بعد بيش از 80 هزار کاميون به خيابان‌ها مي‌ريزند.

اين مرکز مستقل مي‌گويد کاميون‌ها مسئول تقريباً يک‌سوم آلودگي هواي دهلي هستند و دود اگزوز آن‌ها به آميزه‌اي سمي از بخارهاي صنعتي و گردوغبار در کارگاه‌هاي ساختماني افزوده مي‌شود و ميزان‌هاي خطرناکي از مه‌دود ايجاد مي‌کند.

ديوان عالي هند ماه قبل يک طرح آزمايشي چهارماهه را تأييد کرد که بر اساس آن وسايل نقليه تجاري سبک 700روپيه (11 دلار) و کاميون‌هاي بزرگ 1300 روپيه بايد براي ورود به دهلي ب‍پردازند.

هريش سالو، وکيل ديوان عالي که عرض حالش به صدور اين حکم در12اکتبر انجاميد، گفت: «اصل حقوقي که دريافت اين پول را توجيه مي‌کند، اصل «آلوده‌کننده جريمه مي‌شود» است.»

دولت‌هاي متوالي در دهلي به خاطر ناتواني در مقابله با آلودگي هوا در پايتخت هند که کيفيت هواي آن حتي از هند هم بدتر از هواي پکن است، با انتقاد شديد روبرو بوده‌اند.

يک بررسي سازمان جهاني بهداشت بر روي 1600 شهر که سال گذشته منتشر شد، نشان داد که دهلي بالاترين ميانگين سالانه غلظت ذرات آلاينده کوچک هوابرد به نام PM 5/2 را دارد.


بسياري از کاميون‌ها فقط به اين خاطر از درون شهر دهلي مي‌گذرند تا از پرداخت عوارض در بيرون شهر راحت شوند و مقامات اميدوارند که عوارض جديد رانندگان را تشويق کنند از مسيرهاي جايگزين استفاده کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: