کد خبر: ۸۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
شفا آنلاین>اجتماعی>به تازگی دانشمندان سازمان فضایی ناسا برای رسیدگی به درخواست های متعدد مبنی بر شناسایی بهتر طرح های زمینی عجیب یافت شده در قزاقستان، تصاویر جدیدی را برداشت کرده و منتشر ساخته است.
به گزارش شفا آنلاین،  عکس های هوایی که به تازگی از قزاقستان منتشر شده است شامل طرح های زمینی بسیار عجیب و جدید است. این طرح ها به گونه ای هستند که با نگاه به آنها از زمین نمی توان متوجه وجود آنها شد اما عکس های هوایی منتشر شده می تواند وجود آنها را تایید کند. باستان شناسان تا کنون دویست عدد از این طرح های زمینی را به نمایش در آورده اند. لازم به ذکر است که اهداف انجام این طراحی ها هنوز هم مشخص نیست.

دانشمندان ناسا به تازگی بنا بر درخواست های بسیاری که از آنها شده است عکس های هوایی زیادی را از این اشکال ثبت کرده و به زمین ارسال کرده اند

این طرح ها که با نام Steppe Geoglyph یا Turgai Geoglyph شناخته می شوند در سال 2007 توسط باستان شناسی قزاقستانی در برنامه مشهور شرکت گوگل برای مشاهده کره زمین در محیط وب یعنی Google Earth کشف شدند. او در حال بررسی سرزمینی به ظاهر خالی به الگوهایی جالب توجه بر روی سطح خاک رسید. این طرح ها شامل صلیب ها، جعبه ها، صلیب های شکسته، دوایر و اشکال دیگری می شد که با استفاده از خاک ساخته شده بودند. ارتفاع و عرض این اشکال به ترتیب 3 و 30 فوت برابر با 90 سانتی متر و 9 متر بود.

شایان ذکر است که تا کنون 260 نوع از این طرح ها یافت شده است. دانشمندان ناسا به تازگی بنا بر درخواست های بسیاری که از آنها شده است عکس های هوایی زیادی را از این اشکال ثبت کرده و به زمین ارسال کرده اند. به همین دلیل هم اکنون مطالعه این اشکال مرموز توسط دانشمندان تشدید شده است.

جالب است بدانید که هنوز حتی تئوری مناسبی در زمینه ارائه دلیل مطلوب برای نشان دادن نحوه شکل گیری این طرح ها ارائه نشده است و می تواند این اشکال عجیب و غریب را به عنوان معماهای علمی بزرگ محسوب کرد.سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: