کد خبر: ۸۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>روانشناسی>جامعه پزشکی >به گزارش سايت هلث، پزشکان در سکوي چهارم و هنرمندان در سکوي پنجم ابتلا به افسردگي قرار دارند. اين سايت در گزارش خود ليستي از مشاغلي را ذکر کرده است که کارکنان آنها در طول 1سال گذشته بسيار بيشتر از سايرين علائم افسردگي حاد را گزارش کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،دبورا لگ، مشاور بهداشت روان مي‌گويد: «هر شغل ويژگي‌هاي خاصي دارد که مي‌تواند منجر به افسردگي يا تشديد آن شود و افرادي که به اين حرفه‌ها اشتغال دارند با مراقبت از خودشان شانس بيشتري براي مديريت افسردگي‌شان دارند.»

براساس اين گزارش پرستاران خانگي درصدر فهرست افسردگي شغلي قرار دارند، زيرا حدود 11درصد افرادي که به اين حرفه اشتغال دارند افسردگي شديد گزارش کرده‌اند. کارکنان خدمات غذايي در اولويت دوم اين فهرست هستند. دبورا لگ مي‌گويد:«اين افراد شغلي دارند که فاقد تشکر و قدرداني است و در کنار حقوق کمي که دريافت مي‌کنند، با افرادي برخورد مي‌کنند که مدام از آنان طلبکار هستند.»


مددکاران اجتماعي سومين شغل افسرده کننده دنيا را دارند، زيرا تمام ساعات روز و 7 روز هفته در اختيار شغل‌شان و در معاشرت با افرادي هستند که دچار آسيب‌هاي اجتماعي شديد شده‌اند. کارکنان امور بهداشت و سلامت چهارمين جايگاه را در فهرست مشاغل افسرده کننده دارند و دليل آن هم مشخص است. ساعات کاري طولاني، سخت و نامنظم و سروکار داشتن با آلام افراد مي‌تواند سبب افسردگي آنها شود. درنهايت بايد هنرمندان، بازيگران و نويسندگان را صاحب پنجمين شغل افسرده کننده دنيا دانست. گذشته از بي‌ثباتي مالي به گفته دبورا لگ افراد خلاق بيشتر از سايرين در معرض اختلالات خلقي و رواني هستند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: