کد خبر: ۸۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>اجتماعی>هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید، چرا که مقایسه با افراد بالاتر، احساس "می توانم" شما را سست می کند.
به گزارش شفا آنلاین،مجید ابهری، آسیب شناس ، اظهار کرد: برای داشتن اعتماد به نفس بالا احساس "می توانم" را تقویت کرده و با مواجه شدن با ترس های درونی، بی اعتمادی به خود را ریشه کن کنید.

وی تصریح کرد : اگر از درستی کاری اطمینان دارید آن را بدون ترس از قضاوت ، نظر ، تحقیر و تمسخر دیگران انجام داده و نگران نباشید که  بقیه در موردتان چه می گویند

این اسیب شناس با بیان اینکه فهرست نویسی از داشته ها از روش های موثر در عدم مقایسه خود با دیگران است افزود : با نوشتن قابلیت ها ، داشته ها و توانایی های خود بر رو کاغذ و مرور هر روزه آن ، می توانیم اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و از مقایسه همیشگی خود با دیگران جلوگیری و پس از مرور نوشته ها ، هر روز چند مورد به ان اضافه کنیم.
.
ابهری با اشاره به خودداری از تمرکز و توجه فراوان بر عیب ها و ضعف های خود گفت : اگر در گذشته اشتباهی را مرتکب شده اید ، از سرزنش و تحقیر خود به شدت دست بردارید زیرا تکرار ان این باور را ایجاد می کند که نمی توانید کاری را درست انجام داده  لذا زمینه ورود به افسردگی و کاهش اعتماد به نفس فراهم می شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: