کد خبر: ۸۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>اجتماعی>مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: بازی با سپاهان نشان داد که استقلال هم از لحاظ بدنی و هم از نظر روحی و روانی آمادگی کامل برای مقابله با تیم پرسپولیس دارد.

به گزارش شفا آنلاین ،از یاسوج، دربی 81 در حالی روز جمعه 8 آبان برگزار می‌شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با پوست‌اندازی در درون مجموعه تیمی خود با تیم‌هایی جوان و مدلی نو وارد کارزار دربی می‌شوند.

به همین مناسبت و تنها چند ساعت مانده به آغاز شهرآورد تهرن به سراغ یکی از مهاجمین اسبق تیم استقلال رفتیم.

این پیشکسوت استقلال کسی نیست جز عباس سرخاب که آبی‌ها وی را با نام عباس 30 ثانیه هم می‌شناسند.

همان بازیکنی که در سال 69 و در دربی 46 در نخستین ثانیه‌های حضور خود در فینال جام حذفی موفق به گلزنی مقابل تیم پرسپولیس  شد.

عباس سرخاب  گفت: هر دو تیم بازی‌های قبل از دربی خود را برده‌اند و با روحیه‌ای مضاعف به مصاف هم می‌روند.

مهاجم پیشین استقلال گفت: هر دو تیم بازی‌ خوبی قبل از دربی مقابل سپاهان و ملوان کردند و با روحیه خوبی مقابل یکدیگر ظاهر خواهند شد.

وی گفت: البته استقلال قبل از بای با سپاهان اشکالاتی داشت و امتیازاتی از دست داد، ولی در بازی با سپاهان معیار اصلی استقلال سنجیده شد و نشان داد شرایط تیمی را برای رویارویی با تیم‌های بزرگ دارد.

مهاجم مینابی تیم فوتبال استقلال در دهه 70 تصریح کرد: بازی با سپاهان نشان داد که تیم استقلال هم از لحاظ بدنی، هم از نظر روحی و روانی آمادگی کامل برای مقابله با تیم پرسپولیس دارد.

سرخاب افزود: پرسپولیس هم بعد از واقعه درگذشت هادی نوروزی تا حدودی از نظر روحی متزلزل شده بود، اما بازی با ملوان بسیار خوب بود، اما اعتقاد دارم استقلال از نظر روحی و روانی بسیار از پرسپولیس جلوتر است که می‌تواند از این موقعیت برای خودش در بازی دربی بیشتر استفاده کند.

وی در پاسخ به این سئوال که خط حمله استقلال را با توجه به اینکه سال‌ها در این خط برای تیم آبی نقش‌آفرینی می‌کردی چگونه ارزیابی می‌کنی، اظهار کرد: بازیکنان خوبی مثل کریمیان، شهباززاده و جابر انصاری جویای نام و جوان هستند و انگیزه لازم را هم دارند که نشان‌دهنده اشتیاق این تیم برای گلزنی است.

بازیکن سابق تیم‌های ملی و استقلال گفت: خط دفاع استقلال اشکالات فنی دارد و این موضوع را هم کادر فنی تیم استقلال به خوبی می‌داند که باید تدابیری برای این نقطه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقطه قوت استقلال خط حمله این تیم است به ترکیب آرمانی این تیم در خط حمله اشاره کرد و گفت: در بازی‌های گذشته و در مقابل استقلال مشخص شد که شهباززاده و جابر می‌توانند زوج خوبی باشند، زیرا انصاری بازیکن با هوش و شهباززاده بازیکن فرصت‌طلبی است که می‌توانند ترسی در خط دفاع پرسپولیس به وجود بیاورند.

این مهاجم سال‌های گذشته استقلال با ابراز امیدواری از این که خسرو حیدری به بازی دربی برسد، خاطرنشان کرد: اما اگر مظلومی بخواهد در ترکیب خود تغییر و تحولی ایجاد کند و به برخی بازیکنان مثل کرار بازی دهد متضرر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که کرار چه ضرری در دربی 81 می‌تواند برای استقلال داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر کرار را به این بازی نیاورد خیلی بهتر است، زیرا هرگاه آمد نه تنها به سود استقلال کار نکرد، بلکه به ضرر این تیم بود، زیرا نه از نظر بدنی آماده است و نه از نظر روانی و اگر در ترکیب قرار نگیرد بسیار بهتر است.

سرخاب گفت: مهم‌ترین چیز شرایط روحی و روانی است و هرکس با روحیه بهتر از فرصت‌ها استفاده کند در میدان موفق است.

وی افزود: نقطه قوت پرسپولیس برانکو است، چراکه مربی هوشیاری است؛ هرچند که قصد نداریم مظلومی و عملکرد وی را زیر سئوال ببریم.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: