کد خبر: ۸۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفاآنلاین:اجتماعی>با تلاش باستان شناسان ویلای محل اقامت اگوستوس امپراتور رُم باستان از زیر خاک بیرون آمد.
به گزارش شفاآنلاین: فعال شدن آتشفشان وزوو در 427 پس از میلاد، ویلای محل اقامت اگوستوس امپراتور رم را در زیر گدازه و خاکستر مدفون کرد.

اکنون این ویلا پس از 13 سال عملیات حفاری، و در سالروز آخرین طغیان شدید وزوو از زیر خاک بیرون کشیده شده و بنای زیبا و گنجینه هایی که در آن مدفون بود، در معرض دید علاقمندان و باستان شناسان قرار گرفته است.  

بر اساس نوشته های مورخانی چون تاسیتو و اسوتونیو، گمان می رود اگوستوس سال های پایانی عمر خو را در خانه هایی خارج از رم و عمدتا در ویلای «نولا» که اکنون عیان شده است، به سر می برد. 

اگوستوس تحت نظارت عموی بزرگ خود، جولیوس سزار بزرگ شد و مرهون توجهات او توانست به توانایی های ممتازی دست یابد که به او امکان داد 44 سال  -مدتی بیش از هر امپراتور دیگری-  در قدرت بماند. اما به رغم شهرت این امپراتور رم باستان، محلی که او روزهای آخر عمر خود را در آن می گذراند، تا دهه 1930 از نظر دور مانده بود تا زمانی که کشاورزان در حین حفاری به دیوارهای این ویلا رسیدند.

حفاری برای بیرون کشیدن این کاخ باستانی به علت نبود بودجه، متوقف شد تا اینکه در سال 2002 مجددا با همت دانشگاه توکیو و محققان ایتالیایی به سرپرستی پروفسور دوسیمون از سرگرفته شد. 

ستون هایی که از زیر خاک بیرون کشیده شده اند، محلی را که زمانی ورودی سالن این ویلا بود و اتاق های پذیرایی آن را که با کاشی تزئین شده بود، نشان می دهد. در این اکتشاف، همچنین مجسمه هایی ارزشمند یافت شده است. 

باستان شناسان معتقدند این ویلا بسیار بزرگتر از 2000 متر مربعی است که تا کنون خاکبرداری شده و احتمالا تا 20 هزار متر مربع وسعت داشته است. این حفاری نه تنها زوایای تاریک زندگی بزرگترین امپراتوری رم باستان را روشن می کند، بلکه سرگذشت خود این ویلا را که گمان می رود بارها در طول قرن ها در آن سکونت شده است، بیش از پیش معرفی می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: