کد خبر: ۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفاآنلاین:اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور از غربالگری اختلالات افراد بی‌سرپناه‌ جمع آوری شده خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:انوشیروان محسنی بندپی درباره اقدامات مشترک قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کشور در راستای کاهش آسیب­های اجتماعی گفت: ما درخواست جلسه­ ای کردیم که دادستانی هم پذیرفت، در این جلسه مقرر شد؛ مواقعی که بهزیستی نیاز دارد، نمایندگان قوه قضائیه حضور پیدا کنند. همچنین با این موضوع موافقت شد؛ فردی مشخص شود که بتواند پرونده­ هایی مثل فرزندخواندگی و... را که سازمان بهزیستی در خصوص آن با مشکل مواجه است، تسریع کند.

وی با اشاره به افراد مجهول الهویه اظهار کرد: اولین اقدام قوه قضائیه در برخورد با این افراد آن است که آنان را به بهزیستی معرفی کند. ما نیز با افزایش ظرفیت سعی می­ کنیم؛ نسبت به پذیرش افراد مجهول­ الهویه زودتر اقدام کنیم.

بندپی با تاکید براینکه با این تفاهم، همکاری میان قوه قضائیه و سازمان بهزیستی سرعت قابل قبولی می­ گیرد، افزود: بنابراین این همکاری در راستای پذیرش افراد معرفی شده از طرف قوه قضائیه به سازمان بهزیستی و در رابطه با  کمک­ های مورد انتظار سازمان بهزیستی از دادستانی -برای ایجاد آمادگی لازم در جهت رسیدگی خارج از نوبت پرونده های گفته ­شده- تسریع می­ شود.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین در خصوص اینکه در راستای انجام برنامه­ های غربالگری تنبلی چشم هیچ تمهیدی برای کودکان کار و خیابان اندیشیده نشده است، خاطرنشان کرد: در جلسه­ ای که در استانداری تهران داشتیم، قرار شد؛ اولین اقدام برای افراد جمع­ آوری شده از هر کجا، غربالگری اختلالات در زمینه­ های مختلف سلامت جسمی، اجتماعی و سایر مسائل باشد.

 وی با اشاره به وجود تیمی در مراکز نگهداری افراد جمع­ آوری شده تصریح کرد: اولین اقدام این تیم غربالگری مشکلات این افراد است، بنابراین اگر کودکی در میان افراد جمع­ آوری شده باشد، باید تمام کارهایش در اختیار ما قرار بگیرد. همچنین اگر فردی مبتلا به ایدز است، باید در جای دیگری نگهداری شود و اگر فردی با یک دعوای ساده از خانه قهر کرده است، باید به خانه بازگردانده شود.

بندپی در پایان عنوان کرد: مقرر شده در این مراکز نسبت به غربالگری و تشخیص نوع آسیب اقدام شود و نیز دستگاه‌هایی که صورت­ جلسه شورای عالی اداری را امضا کرده­ اند، هرکدام بنا به وظایف خود، مسئولیتی را در این زمینه عهده­‌دار شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: