کد خبر: ۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفاآنلاین:اجتماعی>روانشناسی >عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود شدید کارشناس روان در مراکز درمانی خبر داد و گفت: بسته سلامت روان در وزارت بهداشت تدوین شده است.

به گزارش شفاآنلاین:عابد فتاحی با بیان اینکه وجود کارشناسان روان طبق استاندارد نیست، اظهار داشت: متأسفانه ما در بحث خدمات سلامت روان با مشکل روبرو هستیم و در مراکز موجود این خدمات آنگونه که باید ارائه شود. البته یک بسته ویژه سلامت روان از سوی وزارت بهداشت در دست تهیه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بسته سلامت روان وزارت بهداشت گفت: این بسته هنوز به طور کامل نهایی نشده و وزارت بهداشت سعی کرده در بسته سلامت روان به مباحث آموزشی، اختلالات روانپزشکی و آسیب های اجتماعی بپردازد که فکر می کنم این بسته هم اکنون در حال اجرا باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش به کارشناسان روان در کشور گفت: آموزش کارآمد و به روز کارشناسان یکی از مهم ترین مسایلی است که باید مد نظر قرار بگیرد تا این افراد بتوانند در مدت زمان کوتاهی مشکلات افرادی که دچار اختلال روان می شوند را شناسایی کنند و به بخش های مختلف برای ارائه خدمات مشاوره و یا درمان ارجاع دهند.

فتاحی تصریح کرد: ما نیاز داریم که در هر مرکز درمانی یک کارشناس روان نیز وجود داشته باشد که هم اکنون این امکان فراهم نیست و مراکز درمانی ما با خلأ کارشناس روان روبرو هستند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: