کد خبر: ۸۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اضافه شدن 1800 دوربین کنترل هوشمند در جاده‌ها از دی‌ ماه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، داود کشاورزیان در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای اظهار کرد: بحث تصادفات و تلفات جاده‌ای یک موضوع اجتماعی است. برای کاهش تلفات لازم است تمامی نهادهای دست‌اندرکار از جمله وزارت راه، خودروسازان،‌ سازمان استاندارد ایران و نیروی انتظامی لازم است در این زمینه فعالیت کنند.

وی گفت:‌طی چند سال اخیر تلفات جاده‌ای کاهش داشته است. به نوعی که 8 سال پیش 28 هزار نفر کشته و مجروح در تصادفات به وجود آمد،‌ در حالیکه در سال 93 این رقم به 16 هزار تن رسیده است. همچنین طی چند سال اخیر گروه‌های مرجع فرهنگی و دانشگاهی و هنری وارد عرصه شدند. با ورود این گروه‌ها میزان تلفات نیز بسیار کاهش یافته است.

کشاورزیان با اشاره به تاثیر سیستم کنترل هوشمند در کاهش تصادف‌های رانندگی اظهار داشت: در سال‌های گذشته به کمک شرکت‌های خصوصی دوربین ثبت تخلف نصب شده و تمام شریان‌های اصلی کشور تحت پوشش کنترل هوشمند قرار می‌گیرد. از دی‌ماه نصب دوربین‌ها شروع می‌شود، اقدام‌های مقدماتی آن انجام شده است و 1800 دوربین در سطح جاده‌ها اضافه می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست اظهار داشت: ایمنی راه‌ها، اصلاح شیروانی جاده‌ها، پاکسازی حریم جاده، اصلاح دوربرگردان و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین اقداماتی است که به‌منظور کاهش تصادف‌های رانندگی باید در سازمان راهداری صورت گیرد.

وی افزود: در ارتباط با نظارت بر رفتار رانندگان، ناوگان مسافری، ناوگان حمل سوخت باید مجهز به سیستم GPS شود. سیستم هوشمند کمک می‌کند تا برخی رفتارهای خلافی که شاهد آن هستیم کاهش یابد.

همچنین در ادامه این نشست خبری کامبیز بهنیا دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای تصریح کرد:  لازم است در این کنفرانس هم به مسائل علمی و تحقیقاتی پرداخته شود و هم مسائل اجرایی مرتبط با سیاست‌گذاری دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد. با تلاش مسئولان، فعالان و متخصصان در زمینه ایمنی راه در یکی دو دهه گذشته فعالیت‌های پژوهشی و علمی مرتبط با ایمنی جاده‌ای توسعه بسیاری داشته است. در این مدت ایران با نهادهای بین‌المللی مختلفی از جمله مجمع جهانی راه (پیارک)، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی همکاری داشته است و متخصصان ما در عرصه‌های علمی مختلف از جمله همایش‌های بین‌المللی شرکت فعال داشتند.

همچنین محمدرضا احدی رئیس پژوهشکده حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در خصوص بخش بین‌الملل چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای اظهار داشت: از کشور انگلیس و آلمان مهمانانی به این کنفرانس دعوت شده‌اند. آلن راس و پریچهر شفیقی از مهمانان بخش بین‌الملل این کنفرانس هستند.

دبیر علمی کنفرانس درباره تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس اظهار داشت: تاکنون 200 مقاله دریافت شده که تعدادی از این مقاله‌ها انتخاب شده و 53 مقاله به صورت شفاهی و 50 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس بخش ایمنی پژوهشکده حمل‌و نقل درخصوص کاهش تعداد تلفات جاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های بودجه، ایمنی و وضعیت راه‌ها نسبت به سال‌های اخیر بهتر شده و تلفات جاده‌ای از 24 هزار نفر به 15 هزار نفر در سال رسیده است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: