کد خبر: ۸۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فرهنگ و آموزش ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به فوت ۵۰ درصد از مصدومان در حین انتقال به بیمارستان خواستار استانداردسازی تجهیزات انتقال مصدومان حوادث رانندگی شد .

به گزارش شفا آنلاین،سرهنگ عین‌الله جهانی در چهارمین کنفرانس حوادث رانندگی در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره نقش جاده‌ها و تاثیری که در بروز حوادث بر جای می‌گذارد، افزود: طبق قانون تخلفات رسیدگی به رانندگی علاوه بر خطای انسانی، سهم جاده‌ها نیز در بروز حوادث به همراه دیگر شرایط مورد توجه کارشناسان پلیس قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای این قانون از چند سال قبل گفت : علی‌رغم اینکه این قانون اجرا می‌شود اما به دلیل اینکه اینگونه مسائل و مقصر اعلام کردن راهداری‌ها، شهرداری‌ها، خودروسازان و... تنها در بین سازمان‌ها مطرح شده و رسانه‌ای نمی‌شود، اطلاعات نیز کمتر در اختیار افکارعمومی قرار گرفته است.

جهانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در نظر کارشناس، دیگر سازمان‌ها مسئول وقوع حادثه‌ای شناخته شود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: در این صورت پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

وی درباره نحوه هزینه‌کرد مبلغ پرداختی به پلیس از سوی بیمه‌ها و دیگر سازمان‌ها نیز تاکیدکرد : هزینه‌ای که از سوی شرکت‌های بیمه و دیگر مراکز به پلیس راهور پرداخت می‌شود، در مباحث آموزشی، فرهنگی و... هزینه می‌شود. چراکه نگاه ما این است که با اقدامات فرهنگی می‌توان تصادفات را کاهش داد و از بروز تخلفات نیز جلوگیری کرد، همانطور که در سال‌های اخیر نیز شاهد چنین رویه‌ای بوده‌ایم.

وی با اشاره به تلفات ناشی از حوادث رانندگی گفت : حدود ۵۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند؛ اما ۵۰ درصد دیگر در مسیر بیمارستان یا بیمارستان فوت می‌کنند که در این خصوص همانطور که بارها گفته‌ایم لازم است نیروهای امداد جاده‌ای از سوی دستگاه‌های مربوطه تجهیز شوند. چراکه اگر تجهیزات و امکانات برای انتقال مصدومان مناسب و استاندارد نشود، همچنان شاهد فوت افراد در مسیر انتقال به بیمارستان یا بیمارستان هستیم.

معاون فرهنگ و آموزش ترافیک پلیس راهور ناجا افزود : به همین دلیل ما نیازمند تجهیزات الکترونیک هستیم، اگر راننده‌ای بداند که در تمام ساعات شبانه‌روز و در هر شرایطی تخلفاتش کنترل و ثبت می‌شود، شاهد کاهش تخلفات حادثه‌ساز و به تبع آن حوادث رانندگی خواهیم بود.

جهانی در ادامه به موضوع پرداخت‌ بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: در برنامه‌های آموزشی که پلیس به منظور فرهنگ‌سازی تهیه کرده، موضوع استفاده از بیمه شخص ثالث یا بیمه‌ها نیز مدنظر قرار گرفته است. ضمن اینکه برابر قانون اگر راننده‌ای فاقد بیمه‌نامه معتبر باشد، خودرویش اعمال قانون خواهد شد.

وی درباره اینکه پلیس چگونه بر خودروسازان نظارت می‌کند، گفت: ما در بسیاری از مواقع حساسیت زیادی روی ایمنی خودروها داشته‌ایم و خودروسازان را نیز وادار به تغییر استاندارد شرایط خودروهایشان کرده‌ایم. به عنوان مثال نصب ترمز ضد قفل (ABS) و ایربک به کلیه خودروها حاصل سخت‌گیری‌های پلیس بود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: