کد خبر: ۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفاآنلاین:اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از ضعف مدیریت شهری جهت فراهم کردن امکانات برای تردد معلولان گفت: به رغم وجود قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هنوز امکانات برای این افراد فراهم نیست و حتی امکانات ایستگاه های اتوبوس و مترو برای تردد معلولان وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین:عباس صلاحی با بیان اینکه معابر عمومی برای افراد معلول مناسب سازی نشده است، گفت: زیرساخت ‌های مناسب برای ارائه خدمات به افراد معلول در اکثر شهرهای کشور فراهم نشده است. در تهران هم که به عنوان پایتخت قرار دارد، هنوز زیرساخت ها برای تردد آسان این افراد فراهم نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به رغم وجود قانون جامع حمایت از حقوق معلولان حقوق این قشر نادیده گرفته می‌ شود و دستگاه های متولی به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان به مناسب سازی معابر ویژه افراد معلول توجه نمی کنند، گفت: متاسفانه مدیریت شهری در ساخت و سازها و معابر عمومی نتوانسته طبق استانداردهای موجود برای افراد معلول و نابینا عمل کند. وظیفه مسئولان در اجرای امور این است که خدمات رفاهی را برای این افراد تأمین و تردد آنها را تسهیل کنند.

صلاحی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی توان به راحتی از کنار مشکلات افراد معلول گذشت. در حال حاضر این افراد در همه بخش های زندگی با مشکل روبرو هستند. از ترددشان در خیابان گذشته تا مشکلات تحصیل و اشتغال با مشکل مواجه هستند. اکثر شهرهای کشور از ابتدایی ترین امکانات برای تردد افراد معلول دچار کمبود هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه های اجرایی به ویژه مدیریت شهری باید امکانات لازم برای سهولت در تردد و اشتغال افراد معلول را فراهم کنند اما متأسفانه در این رابطه هنوز مشکلات عمده ای وجود دارد.

علی صابری عضو شورای شهر تهران هفته گذشته در جلسه شورای شهر با اشاره به تشکیل کارگروه مشورتی شهرداری تهران متشکل از سه معلول جسمی – حرکتی، گفت: امیدواریم با تشکیل این کار گروه، زمینه دست یآبی به شهر بدون مانع، تسهیل و تسریع شده و زمینه اضافه شدن پیوست شهر دسترس پذیر به پیوست های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی طرح های شهری، فراهم شود.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: