کد خبر: ۸۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 22
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه روابط بین الملل با اشاره به سیاست های حمایتی وزارت بهداشت از سرمایه گذاری در حوزه سلامت از همکاری شرکت 'بوش ' آلمان در زمینه های مختلف بخش سلامت کشورمان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، از اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت، دیداری با حضور نماینده شرکت بوش آلمان همچنین 'مازن' نماینده خاورمیانه ای این شرکت با محسن اسدی لاری مدیرکل و قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه بین الملل و رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک و سرمایه گذاری این شرکت آلمانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در محل دفتر حوزه بین الملل وزارت بهداشت برگزار شد.
اسدی لاری در حاشیه این دیدار با اشاره به گردش مالی حدود 200 میلیارد دلاری شرکت 'بوش' گفت: 60 درصد گردش مالی این شرکت در زمینه قطعات خودرو و 30 درصد در بخش تجهیزات پزشکی و ماشین های تولید دارو و ماشین آلات تجهیزات پزشکی است که در این زمینه ها می تواند در ایران سرمایه گذاری کند.

**سرمایه گذاری در زمینه ماشین های تولید دارو و تجهیزات پزشکی
وی با بیان اینکه نماینده این شرکت با معرفی سفیر محترم، وزارت خارجه و دولت آلمان به ایران آمدند تا زمینه های همکاری های مشترک در حوزه سلامت و بهداشت بررسی شود، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: نمایندگان شرکت بوش توضیحات مفصلی از اقدامات این شرکت ارائه دادند و از طرف مسئولان بخش های مختلف وزارت بهداشت که در این جلسه حضور داشتند به ویژه رئیس محترم سازمان غذا و داروی کشورمان، درباره حوزه های مناسب برای سرمایه گذاری این شرکت پیشنهاداتی مطرح شد.
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل برای سرمایه گذاری در زمینه ماشین های بسته بندی، ماشین های تولید واکسن و ماشین های تولید انسولین، داروها و تجهیزات پزشکی پیشنهادهای مشخصی به طرف آلمانی ارائه شد.
**راه اندازی دفتر 'بوش' آلمان در ایران تا یک ماه آتی
اسدی لاری از راه اندازی دفتر این شرکت آلمانی در ایران تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: همچنین مقرر شد نماینده مدیترانه ای این شرکت در سفر بعدی که اوایل نوامبر خواهد بود به همراه جمعی از متخصصان ماشینری این شرکت در کشورمان حضور داشته باشند.
وی افزود: برگزاری یک سمپوزیوم با مشارکت طرف های ایرانی به ویژه سندیکاهای تولید دارو و سندیکاهای تجهیزات پزشکی در تهران به احتمال زیاد تا آخر امسال از پیشنهادهای دیگری بود که مورد استقبال معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت قرار گرفت.

**حمایت وزارت بهداشت از سرمایه گذاری در حوزه سلامت
اسدی لاری با اشاره به تاکیدات مقام محترم وزارت و سیاست وزارت بهداشت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری در حوزه سلامت یادآور شد: پیگیری های بعدی از طریق دفتر تازه تاسیس شرکت 'بوش' به ویژه از طریق نماینده مدیترانه ای این شرکت انجام می شود و حوزه روابط بین الملل نیز تسهیلات لازم برای این امر را فراهم خواهد کرد.
قائم مقام وزیر در حوزه روابط بین الملل گفت: به منظور بهره مندی از فرصت یاده شده به پیشنهاد معاونت محترم غذا و دارو قرار شد تعدادی از شرکت های خاص در مذاکراتی که نماینده شرکت آلمانی با سندیکاهای تجهیزات پزشکی و تولید دارو دارد، حضور داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن بسترهای مناسب سرمایه گذاری شرکت های معتبر در کشورمان به ویژه در حوزه سلامت زمینه ارتقاء و رشد این بخش مهم را شاهد باشیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: