کد خبر: ۸۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفاآنلاین:اجتماعی>دست‌کم 22 نفر از زمان آغاز توفان کاپو در فیلیپین کشته و ده‌ها هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
به گزارش شفاآنلاین:مقام‌های فیلیپین روز سه‌شنبه گفتند قربانیان این توفان در پی جاری شدن سیل، رانش زمین، برخورد قایق‌ها و پرتاب ضایعات ساختمانی جان خود را از دست دادند.

همچنین دولت برای کمک به ساکنان مناطق سیل‌زده که روی بام‌ها گیر افتاده‌اند هزاران نیروی نظامی را به منطقه اعزام کرده است.

برخی از مهم‌ترین مناطع زیر کشت برنج و گندم به شدت در این سیل آسیب دیده‌اند. سطح آب در شمال شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، به سقف خانه‌ها رسیده است.

شدت سیلاب مانع رسیدن خودروها و قایق‌های نظامی به ده‌ها روستایی شده است که در این  سیل به شدت آسیب دیده‌اند.

سازمان هواشناسی فیلیپین می‌گوید احتمالا تا چند روز آینده توفان کاپو ادامه خواهد شد.  

همچنین وزش توفان در جزیره لوزون موجب قطعی برق در بسیاری از مناطق شد. به گفته سازمان هواشناسی فیلیپین، سرعت این توفان 150 کیلومتر در ساعت بود.

انتظار می‌رود توفان کاپو در چند روز آینده به تایوان برسد.

کاپو دومین توفان قدرتمندی است که امسال موجب رانش زمین در فیلیپین شده است.

سوپر توفان حایان در نوامبر سال 2013 که تا به حال شدیدترین و مرگبارترین توفان در فیلیپین بوده است، تمام شهرهای جزایر مرکزی فیلیپین را درنوردید و بیش از 7 هزار و 350 کشته و مفقود برجای گذاشت.

سالانه به طور میانگین حدود 20 توفان بزرگ در فیلیپین می‌وزد که بسیاری از آن‌ها جان انسان‌ها را می‌گیرند.

در حال حاضر دو توفان کاپو و چامپی در اقیانوس آرام جریان داد و هرگاه توفان بر فراز این اقیانوس شکل می‌گیرد مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: