کد خبر: ۸۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل نظارت بر غذا و دارو و مواد آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: از 12 کارخانه تولید آب معدنی که به دلایل مختلف خط تولیدشان متوقف شده بود 4 کارخانه بعد از رفع نواقض خط تولیدشان بازگشایی شده است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر غذا و دارو و مواد آشامیدنی سازمان غذا و دارو امروز در نشست خبری در خصوص آلودگی آب ‌های معدنی دماوند گفت: نمونه برداری به صورت مستمر انجام می شود.در ارزیابی هایی سال 94 و 6 ماهه دوم سال 93 نمونه‌هایی از آب معدنی  دماوند در بازار موجود بوده که توسط آزمایشگاه مرجع آلودگی آنها مشخص شد که به همین دلیل پروانه آب معدنی دماوند تعلیق شد.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی باید سالم‌سازی شود اما آب معدنی آبی است که از سفره زیرزمینی برداشت و بدون هیچ پالایشی وارد بطری می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا مسئول فنی کارخانه آب معدنی دماوند آلودگی‌های موجود اعلام نکرده گفت: مسئول فنی از طرف تولید کننده ناظر است و نماینده وزارت بهداشت نیست، صلاحیت این فرد توسط وزارت بهداشت بررسی می گردد.

وی با بیان اینکه ما در سلامت مردم تعارف نداریم تاکید کرد: در حال حاضر یک سری از آب های آشامیدنی دماوند تحت نظارت ما توزیع می‌شود، مردم باید بدانند که آزمایشگاه غذا و دارو مرجع و براساس نتایج اظهار نظر می کنیم.

حسینی عنوان کرد: در طی بررسی ها 12  محصول کارخانه آب معدنی دچار مشکل بود که 4 کارخانه مشکل را برطرف و در حال تولید هستند اما 8 کارخانه دیگر هنوز اصلاحات را انجام نداده‌اند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه چه میزان جریمه مراجع قضائی برای این تخلفات تعیین می‌شود، تاکید کرد: اگر دانشگاه مربوطه که کارخانه تحت منطقه نظارتی آن دانشگاه باشد تشخیص دهد، کارخانه متخلف را به مراجع قضائی معرفی می کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: