کد خبر: ۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>اجتماعی>فرماندار فریدونکنار گفت: حضور پرندگان مهاجر در این شهرستان موجب شده تا مصرف سموم در اراضی کشاورزی و شالیزارها ۵۰ درصد کاهش و کشت ارگانیک افزایش یابد.
به گزارش شفا آنلاین،مهرداد ابراهیمی شامگاه یکشنبه در حاشیه رهاسازی تعدادی از پرندگان شامل انواع فیلوش، خوتکا و غاز پیشانی سفید بزرگ در تالاب بین‌المللی فریدونکنار افزود: حضور پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی فریدونکنار برای منطقه امتیاز بسیار زیادی دارد که یکی از آنها نقش‌آفرینی در افزایش کیفیت برنج محلی فریدونکنار است.

وی گفت: این پرندگان مهاجر فاصله چهار هزار کیلومتری را برای زمستان‌گذرانی از سیبری به تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌آیند.

فرماندار فریدونکنار گفت: انتظار داریم اگر مردم صیادان و قاچاقچیان پرندگان مهاجر را دیدند مراتب را به ماموران حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

وی با اشاره به این که مردم باید مشارکت خود را در امر خیر خواهانه رهاسازی پرندگان مهاجر و حمایت از محیط زیست نشان دهند، بیان کرد: همه ساله شاهد حضور بیش از دو میلیون قطعه انواع پرنده در تالاب‌های فریدونکنار هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته فریدونکناری‌ها میزبان بیش از سه هزار قطعه قو فریادکش و گنگ بودند که در تالاب بین‌المللی روستای ازباران حضور یافتند و در دوران مهاجرت این قوها بهترین وضعیت امنیت و تغذیه برای آنها ایجاد شد.

وی اظهار کرد: امسال نیز با میزبانی شایسته از پرندگان مهاجر نشان می‌دهیم که فریدونکناری‌ها دوستدار محیط زیست هستند و بال‌های سفید پرندگان ارمغان آورنده صلح و دوستی هستند.

ابراهیمی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در مسیری گام برمی‌داریم که فرهنگ حفاظت از محیط زیست، حفاظت از کره زمین را در منطقه ترویج کنیم.

فرماندار فریدونکنار بیان کرد: جلسات متعددی برای حفاظت از محیط زیست و تامین امنیت پرندگان مهاجر تالاب بین‌المللی فریدونکنار در فرمانداری فریدونکنار برگزار شده است و تمام صیدها باید به صورت قانونی انجام شود.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر این که صید پرندگان مهاجر فقط با مجوز و پروانه اداره حفاظت از محیط زیست قابل قبول است؛ گفت: اگر شکارچیانی بدون مجوز اداره حفاظت از محیط زیست نسبت به صید پرندگان مهاجر اقدام کنند با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

تالاب پنج هزار و ‎400 هکتاری فریدونکنار علاوه بر تنها قطعه درنای سفید، پذیرای سایر پرندگان مهاجر نیز می‌باشد که همچون سال‌های گذشته این تالاب را برای زمستان‌گذرانی خود انتخاب کرده‌اند.

مهاجرت پرندگان به پناهگاه‌های حیات وحش مازندران به خصوص به تالاب بین‌المللی میانکاله و تالاب فریدونکنار آغاز شده و هر ساله افزون بر یک میلیون و ‎ ‌ 500هزار پرنده تالاب‌های مازندران را برای زمستان‌گذرانی انتخاب می‌کنند.همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: