کد خبر: ۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفاآنلاین:اجتماعی> مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت 186 ایستگاه پایش آلودگی هوا در کشور گفت: در شهر تهران آلودگی از سمت گازها به ذرات معلق سوق پیدا کرده و بهتر است که برای این ایستگاه ها آنالایزر می کنیم.
به گزارش شفاآنلاین: شینا انصاری با بیان اینکه شبکه های استانی پایش فعال هستند، اظهار داشت: شبکه های پایش آلودگی هوا به ویژه در 8 کلانشهر کشور فعال هستند. اطلاعات این ایستگاه ها برای دفتر پایش سازمان محیط زیست به صورت آنلاین و روزانه ارسال می شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون 186 ایستگاه پایش آلودگی هوا در کل کشور فعال هستند، گفت: این ایستگاه ها گازهای کلاسیک، مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، گاز اوزون و همچنین ذرات کمتر از 10 میکرون و کمتر از 2.5 میکرون را اندازه گیری می کنند.

وی درخصوص افزایش تعداد ایستگاه های پایش آلودگی هوا نیز گفت: قطعا به افزایش تعداد ایستگاه های پایش نیاز داریم به ویژه در استان هایی که در معرض آلودگی ریزگردها هستیم. در حال حاضر 84 درصد ایستگاه ها پوشش آنالایزر 2.5 میکرون دارند که نیاز داریم این میزان به 100 درصد برسد.

انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین نیاز داریم که در برخی استان ها مانند استان سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد ایستگاه های پایش کیفی هوا اضافه شود. البته استان های ایلام و خوزستان و استان هایی که در معرض خطر ریزگردها هستند شبکه پایش اضافه شده و ایستگاه های آن ها هم باید به آنالایزرهای ذرات کمتر از 2.5 میکرون تجهیز شوند.

وی تصریح کرد: عمده مشکل ما در بحث آلودگی هوا در کشور دیگه بحث گازهای آلاینده نیست هرچند که این گازها را در مناطق صنعتی داریم اما برای مناطقی که در معرض ریزگردها هستند باید آنالایزرهای ذرات تجهیز شوند. حتی در شهر تهران آلودگی از سمت گازها به ذرات معلق سوق پیدا کرده و بهتر است که برای این ایستگاه ها آنلایزر تأمین کنیم تا اطلاعات موثق تری از میزان آلودگی ذرات در اختیار داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: