کد خبر: ۸۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بدون مشارکت خانواده‌ها نمی‌تواند در امر آموزش و تربیت دانش‌آموزان موفق عمل کندبه همین دلیل ارتباط بین خانه و مدرسه یک ضرورت است.

به گزارش شفا آنلاین،علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش پیوند انجمن اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد اظهار داشت: در آموزش و پرورش دولت یازدهم 5 سیاست مهم را با هدف ارتقای کیفیت مدنظر داریم که هم اکنون به دو سیاست اشاره می‌کنم.

وی افزود: توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های مد نظر است چرا که اعتقاد داریم آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و اهمیت آن نقش تاثیرگذاری رادارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بیش از 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و دانش‌آموزان امروز مدارس آینده‌سازان کشور هستند. بنابر این هیچ سازمانی به اندازه آموزش و پرورش اهمیت ندارد. ظلم است که بگوییم وزارت آموزش و پرورش به تنهایی صفر تا 100 مسئولیت‌های این مخاطبان وسیع را برعهده بگیرد.

فانی ادامه داد: بر این باور هستیم که دانش آموزان، معلمان، مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی، همگی باید به آموزش و پرورش کمک کنند. بالاترین سرمایه هر خانواده‌ای فرزندانش است به همین دلیل خانواده‌ها انگیزه بالایی برای کمک به مدارس دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دیگری که در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود تمرکززدایی و مدرسه‌محوری است، افزود: اعتقاد داریم اختیارات مدارس باید افزایش یابد و ترکیب سیاست تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌ها تقویت انجمن اولیا و مربیان و نقش خانواده‌ها در اداره مدارس است که تاکنون از این سرمایه به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: پیوند خانه و مدرسه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. البته هنوز در مدارس مدیرانی هستند که اعتقادی به انجمن اولیا و مربیان ندارند و تصور می کنند که اعضای انجمن در کار مدیر مدرسه دخالت می‌کنند.

فانی ادامه داد: در برخی موارد شاهد هستیم که خانواده‌ها در جلسات اولیا و مربیان حضور نمی‌یابند در حالی که خانواده‌ها به لحاظ تخصص و مهارتی که دارند می‌توانند به مدرسه کمک کنند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب انجمن اولیا و مربیان، آموزش خانواده‌ها است و اگر در این دوره‌ها مدرسان توانمندی به کار گرفته شوند می‌توان به اصلاح ساختار خانواده‌ها کمک کرد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به پیشنهاداتی به انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گفت: فعال سازی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با هدف استحکام خانواده‌ها، حضور فعال خانواده‌ها در مدارس و تعامل با مدیر مدرسه و تعامل بین مدرسه و خانواده و مدارسی برای تربیت دانش‌آموزان از جمله مواردی است که انجمن اولیا و مربیان باید به آن توجه داشته باشند.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: