کد خبر: ۸۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>اجتماعی>مردی با وجود داشتن مدرک سیکل، خود را دکتر روانشناس جازده و با ارائه مشاوره و تدریس در مراکز علمی دست به کلاهبرداری می‌زد.

به گزارش شفا آنلاین،اين روانشناس قلابي با شكايت زني تحت تعقيب قرار گرفت. زن جوان به پليس اعلام كرده بود كه يك دكتر روانشناس او را فريب داده و به بهانه مشاوره پول زيادي از او گرفته است. زن جوان در توضيح ماجرا گفت: از طريق يكي از سايت‌هاي اينترنتي، با فردي كه خود را دكتر روانشناس معرفي كرده بود آشنا شدم.

پس از آن با واريز مبلغي به‌حساب وي خدمات مشاوره‌اي دريافت كردم اما بعد از مدتي متوجه شدم كه او كلاهبردار است. با ثبت اظهارات اين زن، اكيپي از مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان البرز، تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. ماموران با رديابي در فضاي مجازي سرانجام موفق شدند مخفيگاه وي را در شهرستان ملارد شناسايي كنند.

متهم در اين سايت با معرفي خود به نام دكتر روانشناس اقدام به تبليغ درخصوص مشاوره روانشناسي در منزل، برگزاري جلسات و همايش‌هاي علمي و سخنراني در ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف، تدريس در دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي مي‌كرد.

در ادامه پس از استعلام از كانون روانشناسي و دانشگاه علوم پزشكي و تأييد تقلبي بودن مدرك دكتري وي، مأموران پليس آگاهي فرديس با دريافت نيابت قضايي راهي شهرستان ملارد شدند و او را به دام انداختند. كارآگاهان در بازرسي از خانه متهم تعدادي مدارك و اوراق تقلبي مانند كارت ويزيت تحت عنوان دكتر روانشناس، استاد دانشگاه و عضو هيأت علمي داراي بورد تخصصي از كشورهاي اروپايي، چندين عدد لوح تقدير از مقامات برجسته دولتي و علمي، 3جلد كتاب با موضوعات روانشناسي تاليف متهم، تعدادي مهر جعلي از كانون روانشناسي و مشاوره و ساير ارگان‌هاي دولتي كشف شد.

سردار بخشعلي كامراني صالح، فرمانده انتظامي استان البرز گفت: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي فرديس به جرم خود مبني بر كلاهبرداري از شهروندان اعتراف كرد. او گفت كه با داشتن مدرك سيكل به‌مدت 7سال است كه با برچسب مدرك دكتري روانشناسي از دانشگاه‌هاي معتبر اروپايي دست به كلاهبرداري زده است. فرمانده انتظامي استان البرز تصريح كرد: با توجه به‌احتمال افزايش شاكيان پرونده، چنانچه هركس در دام كلاهبرداري اين دكتر قلابي گرفتارشده مي‌تواند براي شكايت به پليس آگاهي شهرستان فرديس مراجعه كند.همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: